• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-11 18:25:13 följande:
    Det sker alltid leg kontroll. 
    Ehhh...Nej, det gör inte alltid det. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-11 19:46:34 följande:
    Jo, det görs alltid en ID kontroll vid utlämnande av rekommenderad handling. Visste du inte det? 
    Jag med flera talar om för dig att det tyvärr inte alltid görs. Även om det ska göras. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-11 20:23:51 följande:
    Nej, det är bara du som inte vet hur systemet fungerar.
    Har du inte läst länkarna jag skickat till dig. Varför gör du inte det? 
    Spelar ingen roll hur systemet ska fungera när det inte alltid fungerar. Har själv upplevt flera gånger att de inte automatiskt har leg-kontroll. På flera olika butiker och faktiskt i flera olika städer. 

Det görs inte heller på paketutlämning. Har faktiskt aldrig fått visa leg vid paket utlämning. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-11 21:41:42 följande:
    Låter väldigt märkligt. Har aldrig någonsin varit med om det.
    Tycker du ska anmäla till Post Nord, då det är solklart tjänstefel om det mot förmodan skulle ske. 
    Det har jag självklart gjort varje gång!

Jag är sådan som säger till rätt instans när saker är fel eller hanteras olämpligt, istället för att göra en tråd på familjeliv. 
  • EpicF
    Anonym (Lilo) skrev 2023-06-11 22:11:14 följande:

Så ts Enligt dig:
    Socialtjänsten kan skicka fel.
    Posten kan lämna brev fel.
    Grannen kan göra fel och öppna någon annans post.

Men de som lämnar ut brev rekommenderat, DE kan ALDRIG göra fel?

Alla andra kan göra massa fel i hanteringen av din post, men absolut inte de som lämnar ut rek. brev? 

Då borde du föreslå att de börjar jobba på soc eller blir brevbärare så slipper du oroa dig sen! För då blir ju inget fel längre!

😅
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-11 23:12:51 följande:
    Hur har det gått för dig då?
    För mig går det bara bra. Värre med postNord eller snarare utlämningsställena. 
  • EpicF

Challenger: Ägd? Nope, inte denna gången heller. 

Jag hämtade ut ett rekommenderar brev igår och behövde inte visa legitimation. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-12 14:17:34 följande:
    Ja, men där var du ju. Helt "otroligt" att du äntligen dök upp igen. GrinBörjade sakna dig ju. 

Så de ombuden är alltså inte längre ombud då längre? Kanske kan du publicera en lista på vilka ombud du anmält och vilka som nu inte längre har tjänsten? 6 stycken var det, visst var det så? Vad sa Post Nord då? 
    Somliga har ett liv utan för familjeliv-sajten med jobb, vänner och barn.... 

Varför skulle dem inte vara ombud? PostNord gör inte ett skit åt det. 

Nej, jag har aldrig skrivit hur många ombud det var. 
  • EpicF

Anonym (Orolig mamma): Nej, jag brukar inte få gratis mat. Brukar du?

Grannens post har jag fått några gånger och vet du vad, jag lägger tillbaka den i rätt brevlåda utan att öppna den. Samma gör min granne när hon får min post av misstag. 

Till skillnad från dig  så kan jag trafikreglerna och har aldrig blivit stoppat. 

Jodå, regnade senaste igårkväll. 

Att du lider av mytoman är välkänt vid det här laget, men bra att du erkänner. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-06-12 19:27:13 följande:
    Du argumenterar som en 3-åring som tror att du kommer någon vart med att köra tillbakakaka. Du visar tydligt att du är en mytoman när du hittar på saker som uppenbart inte stämmer. Som exempelvis att Post Nords ombud inte gör ID kontroller innan de lämnar ut rek. 
    Några av PostNords ombud slarvar med ID-kontrollen, och det är inte enbart jag som varit med om det. 

Det är ingen nyhet att alla regler och lagar inte fungerar i verkligheten. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?