• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-26 22:11:33 följande:
    Det är du som inte förstår dig på sekretesslagstiftningen. Fast egentligen tror jag du förstår. Du tycker bara inte om att erkänna att du har fel. 
    Står ingenstans att man inte får skicka med vanligt post. Vilket påstår men inte kan bevisa. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-26 22:13:15 följande:
    Jag kommer ALDRIG "be" om att myndigheter ska följa lagen. Att du har så svårt att ta in det! 
    Nej, det skrev jag inte heller. Du får be om att få din post rekommenderat. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-26 22:16:28 följande:
    Vilket påstår vad?

Det står inte heller att de inte får sända sekretessbelagda uppgifter som direktreklam till 100 tusen medborgare. Därav drar du förstås slutsatsen att det är tillåtet eller hur? Din okunnighet och slutledningsförmåga lämnar mycket övrigt att önska. 
    Be om att få rekommenderat i fortsättningen. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-26 22:19:09 följande:
    Varför det? De ska hantera sekretessbelagda uppgifter på ett säkert sätt. Man ska inte behöva be myndigheter att följa lagstiftningen. 
    Jag har inte skrivit att du ska be de följa lagstiftning. De gör de nämligen redan när skickar personligt adresserat till sina klienter med vanlig post. 

Om du inte vill ha handlingarna med vanlig post så får du be dem att skicka rekommenderat till dig. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-26 22:27:34 följande:
    Nej, det gör de inte. Har du inte läst länkarna jag skickat till dig. Där visar vad som händer när oturen är framme och handlingarna når fel person. Socialtjänsten blir prickad av JO. 
    Och därför bör du be om att få rekommenderar i fortsättningen. 
  • EpicF

Anonym: USKA? Nej, det har jag inte varit på 16 år. 

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-26 23:54:40 följande:
    Ja, det är sorgligt hur en människa kan ha så kass förståelse.
    Ja, extremt sorligg. Bra att du håller med. Då kanske du också ska göra något åt det. 
  • EpicF
    Challenger skrev 2023-05-27 03:56:53 följande:
    Ledsen att säga det, men du förlorade den här debatten i samma stund som du klev in i den. 
    Zooma ut lite och läs vad du har skrivit. Skribenten Ordentlig mamma har manglat dig fullständigt. Du behöver byta strategi om du ska fortsätta, innan hon förintar dig fullständigt. 
    Ledsen att behöva tala om det, men nej du verkligen inte manglat mig. Inte det minsta. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-27 21:19:38 följande:
    Du manglar dig själv hela tiden.
    Ett par exempel är att du tror att ankomstregistrering kan ske flera gånger, att det inte är olagligt att sprida sekretessklassad information till obehöriga och att det skulle vara olagligt att ange personnummer på de man kommunicerar med.
    1. Jag har aldrig påstått att ankomstegistrering sker flera gånger. 
    2. Jag har heller aldrig påstått eller trott att det inte är olagligt att sprida sekretessbelagd information. För det är det. 
    3. Nej, har aldrig påstått att det är olagligt. Däremot kan det ses som förstärkt hot från ex socialens sida. 

Det är nog dax för dig att börja läsa vad som faktiskt står istället för att toka hej vilt. Om du gör det anonymt eller under ditt vanliga nick får du bestämma själv. Alla i tråden har redan listat ut vem du är. 

Så om någon manglar sig själv så är det du. 
  • EpicF
    Challenger skrev 2023-05-28 00:19:46 följande:
    Hon kör bara över dig gång efter gång. Förstår du inte det? En normal person går inte i samma fälla gång efter gång. 
    Kör över mig? Var då? I vilket inlägg? 
    Fälla? Vilken fälla? 

Hittills har du inte kört över mig någon gång. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?