Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
Ess skrev 2023-03-19 17:53:31 följande:
De skickade en kallelse till möte pga en orosanmälan från skolan som kommit in. Vi fick aldrig den kallelsen, så den dagen mötet skulle va så ringde de och undrade var vi var. De hade inte tänkt öppna en utredning, men eftersom vi inte kom på mötet så gjorde de det.2-3 månader senare så dök brevet upp i vår brevlåda, fan vet var det hade varit och hur många som läst det. Fliken på baksidan var inte limmad när vi fick det.
Nu var det inget allvarligt där polis eller missförhållanden var inblandade. Det var jag som var aggressiv och otrevlig när jag tröttnade på att skolan inte tog tag i mobbingen av dottern, så jag for in där och skällde ut personalen REJÄLT. Jag trampade på många ömma tår den dagen. Jag ångrar inget och hade gjort samma sak igen om det behövts. Dottern gick aldrig tillbaks till den skolan igen, utan vi bytte.
Dåligt agerat av dem kan jag tycka. Att man som förälder är missnöjd med skolan och framför det borde inte resultera i att skolan gör en anmälan till socialtjänsten.
Har dock förstått att det inte är helt ovanligt. Att det kastas anmälningar fram och tillbaks. Föräldrar anmäler till Skolinspektionen och skolan svarar med att anmäla föräldrar till socialtjänsten. Ibland blir även polisen inblandad. Oftast lägger alla instanser ned alltsammans och ingenting händer förutom att relationerna som antagligen var dåliga redan innan sjunker så lågt de bara kan komma. Finns inga vinnare, allra minst barnen.