• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-21 13:31:50 följande:
    Rek är det enda som jag litar på. Absolut inte vanlig post och inte heller mail. Mail är inte säkert. 
    Och varför ber du inte om att få rek? 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-21 14:02:50 följande:
    Det borde ingå i deras ansvar att känna till sekretesslagstiftningen. Det är inte jag som ska sköta socialtjänstens jobb. 

Dessutom är skadan redan skedd i mitt fall, då de redan skickat handlingarna. 
    Återigen, de gör det och det är inte förbjudet att skicka per post enligt sekretesslagen. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-21 17:31:05 följande:
    Ja, det är ju inte jag som förstör Socialtjänsten rykte. Det klarar de så bra själva genom att agera som de gör. Jag kan inte ta ansvar för allt. Dessutom är det nog även här en icke oansenlig mängd prestige inblandat. Kan vara direkt kontraproduktivt att påtala deras fel och brister. Risken är att det bara ökar sannolikheten för att deras felaktiga arbetssätt fortgår. 
    Du kan ta ansvar över dig själv och dina handlingar. Och du kan också ta ansvar att be om få rek eftersom du inte litar på dina grannar eller posten. Väljer du att avstå får du själv ansvara över konsekvenserna, eftersom det är konsekvenser för ditt handlande. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-21 17:55:51 följande:
    Läser du inte vad jag skriver? 
    Det är inte jag som skickar sekretessbelagd information med vanlig post. Det är socialtjänsten som gör så. 
    Dessutom har de redan skickat handlingarna till mig. Jag väntar ingen vidare korrespondens. Utredningen är avslutad (utan åtgärd). Vill socialtjänsten fortsätta att riskera sekretessbelagd information är det upp till dem. Jag vare sig kan eller vill ta ansvar för deras arbete. Det får de betalt för att sköta. Det får inte jag. 
    Nej, men du ber heller inte om att få det som rek. Ingen ber dig ta ansvar över andra, utan enbart ta ansvar över dig själv. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-21 18:18:04 följande:
    Då händelsen redan inträffat och jag omöjligen kan backa bandet, kan jag inte begära att de ska skicka MINA handlingar med rek. De har redan valt att inte göra så. 

Sedan ska man inte som privatperson behöva vara förutseende och informera berörd myndighet att sköta sitt jobb. 
    Man kan som privatperson  be att få handlingar om sig själv som rek. Är det något du inte förstår? 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-21 18:41:40 följande:
    Hur ska du få handlingar som redan förkommit att gå rek menar du?

Sitter du på en tidsmaskin? Du verkar inte vara läskunnig. 
    Ehhh....jag om i framtiden. Allvarligt? Förstod du inte det? 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-21 21:38:32 följande:
    Vad menar du? Du måste väl ändå förstå att det inte tjänar något till att få gjorda handlingar att förbli ogjorda? Enda sättet de kommer ta till sig kritik är den dag helt fel person får kännedom om sekretessklassade handlingar av känslig natur och media får kännedom om det.
    Gjorda handlingar ogjorda? Har aldrig skrivit det. Jag in att du i framtiden lär dig att säga till att du önskar de i rek istället för vanlig post. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-22 18:52:27 följande:
    Det är precis det du skriver när du menar att jag ska kontakta socialtjänsten och begära att de ska skicka handlingar med rek. Nu ligger det till så här.

1. Handlingarna är REDAN skickade.
    2. Utredningen är avslutad. 
    3. De kommer inte skicka några mer handlingar till mig. 
    Nu pratar jag om framtiden och inte enbart om framtida handlingar från socialtjänsten. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-23 07:04:58 följande:
    Vad menar du? 
    Det är bara om de skulle sända mer handlingar som det skulle bli aktuellt, men det kommer de inte att göra då utredningen är nedlagd. 
    Finns många myndigheter som kan skicka handlingar. Och vad som händer i framtiden är inget du vet idag. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?