• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-25 18:58:28 följande:
    Jag förstår inte riktigt vad du menar, men det blir nog bra. Gör du så. Jag har andra planer! Skrattande
    Jag har inga problem med hur socialtjänsten hanterar sekretessbelagd uppgifter, så jag har inget att ta upp med dem. Det är du som har problem. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-25 22:20:52 följande:
    Jag tänker inte ta ett skit med någon myndighet.

Att ta reda på offentliga uppgifter är inte stalking. Lägg ned det tramset och löjligt av dig att byta nick hela tiden. Jag fick mycket enkelt tag på personnummer och har inte betalt en krona för det.
    Du gör som du vill.
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-26 15:40:18 följande:
    Lite roligt hade det allt varit. Skrattande
    Så att riskera att bli polisanmäld för hot och stalking tycker du är roligt? 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 19:17:42 följande:
    Diskussionen om att använda personnummer i kommunikation, samt att sända sekretessklassade handlingar med vanlig post, att det löper risk att hamna i obehöriga personers händer. Det är vad tråden handlar om. 

Jag misstänker kraftigt att du skriver under ett annat nick i denna tråd, eftersom "ni" använder er av samma ord, delvis samma märkliga meningsbyggnad och gör samma stavfel. Kan visserligen vara en slump, men jag tror inte det. 

Detta är ett forum där det är tillåtet att prata om myndighetskontakt och myndighetsutövning. Du får givetvis uppmana till vad du vill, men om någon hörsammar dina uppmaningar är något helt annat. Jag gör det inte. 
    Anonym (tur) och jag är inte samma person. Ledsen att göra dig besviken. 

Om du hsr problem med hur socialtjänsten i din kommun hanterar sekretessbelagda uppgifter så får du ta upp det med DE! Att älta på familjeliv är bara löjligt och ger ingen poäng alls. Det får bara dig att framstå som fruktansvärt omogen. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 19:24:11 följande:
    Om kommunens rutiner är att sprida sekretessklassade handlingar till obehöriga personer är det nog dags att se över rutinerna. 

Att använda och ange personnummer i kommunikation är inte stalking. I sådana fall gör sig ju socialtjänsten själva sig skyldiga till stalking. 

Från wikipedia.

Förföljelsesyndrom, stalkning[ (av eng. stalking), är att tvångsmässigt smyga på och förfölja en annan person. Det kan exempelvis handla om en psykiskt störd person som förföljer en politiker, känd person, person i sin umgängeskrets eller en för vederbörande helt obekant person. Det kan även röra sig om att kontakta en person i sådan omfattning via telefon, brev eller e-post att det uppfattas som trakasseri.

Vad av detta tycker du passar in på att använda sig av personnummer i kommunikation? Självklart är det inte stalking. Jag undrar hur ni har kommit fram till det. Det är ju direkt löjeväckande! Skrattande
    Socialtjänsten i din kommun har inte spridit dina sekretessbelagda handlingar till obehöriga. 

Stalking kan också vara att söka upp personer man inte har en relation med för att hämnas. Något du har gjort. 

Wikipedia är inte trovärdig källa. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 19:27:35 följande:
    Lustigt att ni skriver ungefär samtidigt också  

Det här är ett diskussionsforum och man får diskutera olika former av problem och missförhållanden. Har du problem med att det finns personer som har andra åsikter än de du har får du väl diskutera det med din terapeut. 
    Nej, det är inte speciellt lustigt. Många personer skriver ungefär samtidigt på familjeliv under hela dygnet. 

Absolut kan man diskutera. Men det gör inte du. 

Nej, behöver inte ta upp det med min "terapeut". Hade jag haft någon så hade denne fått sig ett gott skratt av art läsa tråden 😁
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 19:31:33 följande:
    Du har ingen aning om vilka uppgifter de har spridit. Det enda vi vet är att de inte använder sig av säkra kommunikationsvägar. 

Jag har inte sökt upp någon person anställd på Socialtjänsten. Var har du fått det ifrån? Jag har inte besökt anställda i deras hem. Förföljt dem på stan. Ringt hem till dem mitt i natten. Så vad för slags stalking skulle jag gjort?
    Gillar du inte Wikipedia som källa får du väl ange någon annan. Lycka till med att få det till stalking genom att bara ange personuppgifter i en kommunikation som dessutom sker inom ramen för myndighetsutövning. 
    Nu skrev vi nästan samtidigt, då måste vi vara samma person 😱😁

Eftersom du har fått handlingarna så har de spridit något till obehöriga. Om du själv väljer att visa för obehöriga så är det ditt val. 

Du leta upp dina handläggares personnummer. Det är att söka upp. 

Att söka upp någon är inte lika med att besöka någon i dennes hem. Eller ringa dem. 

Det är stalking att leta upp ett personnummer till en person man inte har en relation med. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 19:37:37 följande:
    Vi diskuterar ju i allra högsta grad. Jag gör det i vart fall. Du och dina alteregon ägnar er mest åt pajkastning och personangrepp. 
    Du har aldrig diskuterat i tråden. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 19:37:37 följande:
    Vi diskuterar ju i allra högsta grad. Jag gör det i vart fall. Du och dina alteregon ägnar er mest åt pajkastning och personangrepp. 
    Och personangrepp är det du som har kommit med. Specilt mot mig, där du diktar upp en fantasi historia om mitt liv. Och vägrar ta in fakta när jag rättar dig. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 19:47:11 följande:
    Det var ju du själv som tog upp det. Att du varit utredd av socialen, då det var osäkerhet kring vem som var far till dina barn. 
    Nej, det stämmer inte. 
    1. Jag var aldrig utredd. 
    2. Nej, det fanns ingen osäkerhet kring vem som var far till mina barn. 
    3. De görs alltid en faderskapsutredning när föräldrarna är ogifts. Denna faderskapsutredning kan se olika ut beroende vad man själv önskar. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?