• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Ts: Så handläggarna gav dig sina personnummer? Du letade inte upp dem som du tidigare påstått. 

Nej, vi är fortfarande inte samma person. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 19:55:29 följande:
    Så du tar tillbaks att det gjordes faderskapstest? 

En faderskapsutredning är inte samma sak som faderskapstest. Ett faderskapstest utförs genom DNA-test för att medicinskt fastställa vem som är far till ett barn. Det är inget normalt förfarande som genomförs på rutin för ogifta par. Det sker bara om någon part (vanligen angivet far), känner sig tvivlande. 
    Nej, jag skrev precis att set gjordes en faderskapautredning och att faderskapautredning kan se olika ut. I mitt första fall valde vi att göra fader- och moderskapstest. Ett dna-test. 

Dna-test ingår i en faderskapsutredning, det är en del av en faderskapsutredning. En del som inte alltid är nödvändig art göra. 

Eller så väljer att göra det för att man vill ha det svart på vitt, även om inget tvivlande fanns. Varför vi (jag och mitt barns pappa) valde att göra det har jag redan talat om för dig. Jag talade också om för dig att det inte handlade om något tvivel från någon av oss. 
  • EpicF

Ts: Att leta upp ett personnummer till någon man inte har en relation till eller har anledning att ta reda på personnumret är stalking. 

Du har ingenleding att få reda på deras personnummer. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 20:08:31 följande:
    De enda som tycks vara överens är du och EpicF. Ni tycks också vara överens om att ha en alldeles egen defintion på vad som utgör stalking. En definition som ingen annan tycks ha. Skrattande

Erat spammande i tråden är minst 100 gånger så mycket stalking som att ange personuppgifter i en kommunikation. 
    Det är snarare du som har en egen halvdefinition av "stalking". Och inte förstår att stalking är ett stort begeeppp som innehåller en mängd olika beteenden. Inte enbart de du raddade upp från Wikipedia. 

Och personangreppen står du själv för. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 20:11:52 följande:
    Jo, jag vill ju veta vilka de är så jag vänder mig till rätt handläggare. 
    Så deras namn var inget du uppfattade tydligt? Då borde du frågat igen. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 20:15:38 följande:
    Till och med du måste ju förstå att jag inte kan posta ett kuvert med "Pelle" eller "Lisa" så kommer det automatiskt till rätt person? Det krävs lite mer uppgifter än så. 
    Nej, men du kan, som normala folk gör, skriva:

Socialtjänsten Äppelbo
    Att: Lisa Persson (alt bara skriva Lisa Persson, eller det namnet socialsekreteraren gav dig)
    Box 3212 alt Äppelbovägen 34 (dvs adressen)
    343 12 Äppelbo

Då kommer, suprice, till rätt person. Inga personnummer behövs. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 20:21:19 följande:
    Du debatterar som en 3-åring. Jag skrev att du inte behöver göra i byxorna. Det betyder inte att jag lider av inkontinensbesvär. Det betyder att du borde lugna ned dig lite, så du inte gör i byxorna bara för att du blir upprörd över att någon annan har andra åsikter. 

Vad du tycker finns det ingen som är särskilt intresserad av, allra minst jag. 

Att du/EpicF uppvisar ett stört beteende som får det till stalking att ange personuppgifter i en kommunikation är jag den första att skriva under på. 
    Fortfarande. Två helt olika personer. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-28 20:21:19 följande:
    ... till stalking att ange personuppgifter i en kommunikation är jag den första att skriva under på. 
    Att leta upp ett personnummer till en person man knte har en relation med är sätt som stalking. Leta upp, snoka reda på etc.
  • EpicF

Ts: Om socialtjänsten har flera personer med samma namn så har man lagt till ytterligare en bokstav för att hålla isär dessa. Då heter de ex Lisa A. Persson. Vilket de också ger dig besked om. Så ja, använder du korrekt namn så kommer brevet till korrekt person. Behövs fortfarande inga personnummer. 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?