• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-29 20:28:10 följande:
    Nej. Jag har inte sagt gång på gång att jag ska anmäla. Vänligen referera till de inläggen tack. 

Sedan väntar jag på att du ska ange lagrummet som ger socialtjänsten rätt att sprida sekretessbelagda handlingar. Hur går det med den uppgiften? Har du kört fast? 
    Massa meddelanden som tagits bort så om du skrivit det finns det inte kvar. Kan vara någon annan också. 

Men du har dock sagt att du inte tänker polisanmäla och iallfall jag undrar varför. Eftersom du menar att de begått ett brott så borde du absolut polisanmäla. 

Sekretesslagstiftningen har du redan fått länk till, den ligger i tråden. Du har också hänvisat till den. 

Ingen har sagt att de får sprida sekretesshandlingar som konfetti, det är du som påstår att dem gör det. Och de gör dem inte. Inte ens när de skicka per vanlig post. Vilket fortfarande är helt ok enligt Sekretesslagstiftningen. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-29 22:23:27 följande:
    Men snälla du, jag kan väl för sjutton inte hållas ansvarig för vad andra skriver? Om andra tänker anmäla kan du inte säga att jag skrivit det. Hur tänker du egentligen? 

Har inte funnit något i lagstiftningen som anger att det skulle vara okej att posta sekretessbelagda uppgifter och handlingar med vanlig post och den risk som följer med det. Det är därför jag ber dig att ange lagrummet, men det tycks du ha uppenbara problem med. Vet du ens vad lagrum är för något? 
    Har jag påstått att du är ansvarig? 
  • EpicF

Ts: Du har redan fått det du ber om ang sekretesslagstiftningen. 

• EpicF
    Challenger skrev 2023-04-30 03:51:30 följande:
    TS äger dig fullständigt i den här tråden. Riktigt festligt att se, men samtidigt tragiskt. Hon lindar dig runt sitt finger, samtidigt som du bara fortsätter att göra bort dig. 
    Hahaha.....du har fortfarande inte förstått vad som menas med "ägd"? 

Ts varken äger eller lindar mig runt fingret. Kan det kommer hon heller aldrig att göra. 

Och nej, jag gör inte bort mig. Ts och däremot gör det gång på gång. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-04-30 11:03:42 följande:
    Har man duplicerat handlingar och postat dem har man också spridit handlingar. Vet du inte vad sprida betyder? 
    Nej, man har inte spridit handlarna då. Du använder ordet spridit helt fel. 
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-01 15:55:33 följande:
    Duplicerat handlingarna och spridit dem har de absolut gjort. Om de skickat till grannarna vet jag inte, men det kan ju inte uteslutas då de skickar med vanlig post, som rätt så ofta inte når mottagaren. Det medför i sin tur att den lagstadgade sekretessen inte heller upprätthålls. 
    Till vem har de spridit dina handlingar? 
  • EpicF

Ts: Du har rätt att få ut handlingarna så nej, de har inte spridit några handlingar till dig. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-05-01 18:12:33 följande:
    Du förstår fortfarande alltså inte vad "sprida" betyder trots att du fått utdrag från synonymlexikon länkat till dig. Har svårt att hjälpa dig mer faktiskt. Du får gå tillbaks och läsa. 
    DU använder ordet "sprida" fel. Socialtjänsten har inte spridit några handlingar/information till dig. De har givit dig handlingar/information du har rätt till. 
  • EpicF

Ts: Du tycks inte förstå att du använder ordet "sprida" fel. De har skickat kopior av handlingarna till dig, eftersom du har rätt till att ta del av dessa handlingar och de har följt både praksis och lag. 

Nej, de skickar inga handlingar till dina grannar. De skickas enbart till dig. Om du vill ge de vidare till dina grannar så är det ditt val att göra det. 

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?