Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:28:33 följande:

Hur går utredningen nu då? Om du inte deltar på deras möten kommer du sända ut signaler om att något Är fel. Mötena handlar om att man går efter att barnens ska ha det så bra som möjligt och du vill inte delta i dem. Det ser inte bra ut. Inte utåt sett.

Nej, då sänder jag signaler om att jag ser det som trams och inte är värt att lägga tid på. 
    EpicF skrev 2023-03-17 13:40:26 följande:
    Därför att socialen fortfarande handlade enligt gällande regler. 
    Genom att bryta sekretessen genom att tillse att obehöriga kommer i åtnjutande av sekretessbelagda handlingar?. Skulle säga att de därigenom åsidosätter sina skyldigheter som myndighet. 
    EpicF skrev 2023-03-17 13:41:38 följande:

Ts: Nej, de signaler du sänder genom att inte medverka är att du inte vill barnets bästa och att det i värsta fäll är problemer i familjen som du vägrar ta itu med. Inte att utredningen är trams. 

Barnets bästa har noll och ingenting med min medverkan med socialtjänsten att göra. Du måste hålla isär de två sakerna. Jag kan verka för barnets bästa på andra sätt. 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:50:04 följande:
    Precis 
    Det finns ingen lagstadgad skyldighet att delta i deras utredningar. 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:49:46 följande:
    Du har tyvärr fel där.
    Nej, det har jag inte. Det finns ingen skyldighet för mig att medverka, till skillnad mot exempelvis ett polisförhör. 
    EpicF skrev 2023-03-17 13:52:04 följande:

Ts: Nej, men medverkar man inte så får man stå för konsekvenserna. 

Låter hotfullt. Vi får alla hoppas att socialtjänsten inte bryter mot lagen utan utreder på ett objektivt vis och inte låter personlig prestige stå i vägen. 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:52:57 följande:
    Nej det gör det inte men du framstår som att du inte vill ditt barns bästa och det kommer inte vara bra för din del. Att du diskuterar och tjafset emot om mötet blir samma sak. 
    Jag bedömer att det är bättre att avstå. Speciellt när Socialtjänsten inte respekterar sekretesslagstiftningen. 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:54:52 följande:
    Nepp men det kan bli problem för dig av det ändå. Om de hade haft en lag på det så hade nog föräldrar kommit på mötena ändå. Men nu ser de ju snabbt vilka som skiter i det och sätter sig emot. Det säger säger en hel del om dem.
    Ja, att det finns föräldrar som tänker självständigt och inte låter sig skrämmas. 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:55:54 följande:

Dåliga föräldrar skulle det stå.

Kan tycka det är bra därför om det inte finns en lag för det. Då kommer det ju fram. 

Det är ingen som bryr sig. Jag sätter stämpeln "dålig socialtjänst som inte följer sekretesslagstiftning". Ingen bryr sig om det heller. 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-17 13:57:05 följande:
    De tänker nog inte på barnets bästa.
    Jag tror så gott som alla föräldrar vill barnets bästa och det har ingenting att göra med att medverka i socialens utredningar eller inte att göra. Känns som du har svårt att förstå skillnaden. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?