Inlägg från: Anonym (Ordentlig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

EpicF skrev 2023-03-13 12:03:22 följande:

Ts: En avslutat utredning behöver innebära att ni/du är utmärkt förälder. Kan lika vara att den är nerlagd i brist på bevis. 

Du menar att det är brister i socialtjänstens arbete? Trodde du hade högt förtroende för dem, men där ser man.
    EpicF skrev 2023-03-13 12:02:21 följande:
    Jag hoppas att det isåfall ska bli så. Dock tror jag inte det händer eftersom jag har svårt att tro att man kan säga nej till att få tillbaka vårdnaden. Sorry, det föll bort ett "inte" i "Däremot så tror jag det händer" vilket i och för sig var något du borde förstått om du hade läst det jag skrev. 
    Även detta inlägg känns smått förvirrat. Vad hoppas du ska bli? Vad händer? Vad borde jag förstå?
    EpicF skrev 2023-03-13 12:10:53 följande:

Ts: Jag ska förtydliga till dig: Tackar man nej, så hoppas jag att det görs en grundlig utredning som visar på att man är olämplig som förälder och att barnets andra förälder får ensam vårdad om denne är lämplig. Annars att vårdnaden fråntas helt och baret placeras i ett förhoppningsvis bra fosterhem med normala lämpliga fosterförlödrar som kan få vårdnaden. 

Däremot så tror jag inte det händer att det görs en utredning eftersom jag inte tror man kan tacka nej till att återfå vårdnaden. 

Var det tydligt nog för dig? 

Nej, jag tycker fortfarande att du uttrycker dig otydligt. Du tror inte att man kan tacka nej. Men du tycker ändå att det ska utredas. Sedan tycker du att det ska utredas, men du hoppas på att det ska visa på att man är olämplig. Varför hoppas du på att utredningar ska visa på att föräldrar är olämpliga för att ta hand om sina egna barn? Har du inga själv kanske? Du låter som en rätt bitter människa.

Du känner säkert till att barn som växer upp i fosterhem så gott som alltid far väldigt illa. Det finns helt enkelt väldigt få lyckade exempel på placerade barn som växer upp i lyckliga och kärleksfulla hem. 
    EpicF skrev 2023-03-13 12:08:44 följande:
    Nej, att man inte har tillräckligt med bevis för en "fällande dom". Dvs att mam har för lite bevis för att visa på att en förälder ex är olämplig eller behöver stöd. 

En nerlagt utredning betyder oftast at bevisen är för få. Även en avslutat utredning av innebära att bevisen är för få. 

Vad som hände i ditt fall bryr jag mig egentligen inte ett skit om. 
    Merparten av alla utredningar avslutas på det viset. Vad för slags "bevis" eftersöker du? Är målet att alla barn ska placeras enligt dig? Ditt inlägg kan lätt tolkas så. Du skriver att det "oftast" är så. Vad förlitar du dig på för statistik då?

Tycker du verkar bry dig osedvanligt mycket faktiskt. Med tanke på alla inlägg som du förgyllt denna tråd medSkrattande
    EpicF skrev 2023-03-13 17:38:13 följande:
    Nej, jag är inte gift och har således barn utan för äktenskapet. Vilket idag är mycket vanligt. Fel på ögonen har jag inte heller och inte saknar jag självinsikt. 

Vad ska jag bli orosnmäld för? Finns ingen med mina barn som skulle generera i en orosanmälan. Och om jag nu skulle få någon så är det hela värden. Man gör på samtalen med soc och medverkar till utredningen. Man kan gör däremot inte som du gör. 

En orosanmälan behöver inte vara en dålig sak att få. Ibland kan det faktiskt vara bra att man får en orosanmälan på sig så att man kan få hjälp och stöd i sitt föräldraskap. 

Att bli orosanmäl innebär inte per automatik att man tillfälligt blir av med vårdnaden. Tror du der har du fått det om bakfoten. 

SVT ät väldigt förlitlig källa på att enbart ett fåtal barn mår bra av bli omhändertagna... 

Det är jag som har gjort en utredning för dig. Vill du veta varför den blev nerlagd, om det blev det får du fråga de som gjorde utredningen. Om det saknas bevis för att du är olämplig som förälder också något du får fråga socialtjänsten om. Då det är de som gjort utredningen. 

Nu har jag faktiskt inga problem som behövs åtgärdas och utredas. Och jag gör det bästa för mina barn tillsammans med deras pappor. Och ja, jag bryr mig om mina barn och tillgodoser alla deras behov. Vilket har gjort att någon orosnmälan aldrig har kommit eftersom det inte finns någon grund för det. 

Om du känner dig orolig över mina barn så får gärna göra en orosanmälan. Du måste bara hitta mig först. 
    Barn utanför äktenskapet med flera pappor? Det ger mig dåliga vibbar faktiskt. Låter lite WT sådär... 
    Finns säkert massor man kan anmäla dig för. Psykisk tillgänglighet exempelvis. 
    Tycker det skulle vara bra om du blev anmäld faktiskt. Om inte annat så blir du ju en erfarenhet rikare. Om misstanken rör fysiskt eller psykiskt våld så kommer du bli av med vårdnaden, enbart baserat på misstanke. Sådan är processen och det finns inget du kan göra åt det. Någon kan uppge att du behandlat dina barn illa. Eller att de fått en känsla av att du kan göra det. Det räcker. 

Nej, jag behöver inte veta varför "min" utredning blev nedlagd. Det vet jag redan. Det var du (inte jag) som skrev att de flesta utredningar blir nedlagda i brist på bevis. Så har du vidare frågor om det är det faktiskt DU som får kontakta socialtjänsten. Jag bryr mig inte ett smack om varifrån du får dina fördomar ifrån faktiskt. 

Du skriver att du inte har några problem som behöver åtgärdas. Det tyder helt uppenbart på att du har dålig självinsikt. 

Jag tycker ärligt talat att du kan kontakta socialtjänsten på egen hand och säga att du känner dig lite osäker beträffande din föräldraförmåga och fråga om de inte kan utreda dig. Det hade väl varit spännande? Skrattande
    EpicF skrev 2023-03-13 18:17:07 följande:
    Du får gärna tycka att det är wt. Nu är förövrigt vara två pappor jag har till mina barn, varav den ena är min sambo. I dagens samhälle inte ovanligt att ha barn med två olika färger. 

Så anmäl för "psykisk tillgänglighet" då, om det får dig att må bättre. 

Nu är det så att varken jag, min sambo eller äldsta pappa misshandlar barnen fysisk eller psykisk. Så en anmälan kommer du inte långt med. Den blir utredd och bedöms att någon fysisk eller psykisk misshandel inte äger rum eller har ägt rum. Men som sagt, du får gärna anmäla mig till socialen. 

Jag har aldrig påstått att jag vet varför din utredning blev nedlagt. Jag förklarade för dig att utredningar generellt blir nedlagda pga brist på bevis. 

Dålig självinsikt i vad? Kan vara mer konkret i ditt påstående? 

Hade jag varit osäker på min föräldrarförmåga så hade jag frivilligt tagit kontakt med socialen, eftersom jag vet att de kan bistå med bla förälrasamtal. Det fick jag som 16-årig nybliven mamma. För mig var det enbart positiv. Idag är jag inte 15 längre och betydligt mer tryggare i min föräldrarroll att jag inte behöver föräldrarsamtal. Jag är inte heller ensamstående. 

Om vill göra en orosanmäld på ren provokation så får gärna göra det. Du måste hitta mig först. 
    Ja, det är helt klart WT varning på att ha en massa barn med olika fäder. 

Grejen är att du inte tycks inse dina brister. Hur kan du vara säker på att du inte psykiskt misshandlar dina barn? För att du själv känner så? Får de tillräcklig stimulans på sin fritid? Vad brukar ni göra på helger och under lov? Vad gör ni om kvällarna?

Utredningar blir generellt nedlagda i brist på bevis säger du. Har du någon källa på det? Vad för slags bevis är det brist på menar du? Någon uppfattning måste du ju ha eftersom du tycker så. Det kan bara du svara på. 

Orosanmälan på ren provokation? Hur kan du tro något sådant? Sånt förekommer väl inte? Eller menar du att folk falskeligen anmäler oro som inte finns till Socialtjänsten och att de agerar på det genom att skriva polisanmälan m.m.? Oj, oj, oj.... är du kritisk mot systemet kanske också?
    Anonym (Lill) skrev 2023-03-13 20:45:13 följande:
    Bara för att man tycker att du är väldigt störig och att du tänker tokigt så betyder inte det att man älskar socialtjänsten och alltid tycker att de har rätt.
    Du saknar visst förtroende för Socialtjänsten? Ska jag tolka dig så? 

På vilket sätt tycker du att jag är "störig"? För att jag hävdar min rätt och har ett kritiskt förhållningssätt? 
    EpicF skrev 2023-03-13 19:09:32 följande:
    Ja, du all rätt att ha din åsikt. 

Jodå, ibland går vi museeum eller besöker lekland. Händer dock inte så väldigt ofta då vi trivs bäst ute i naturen. 

Nope, röker. Och nej, min sambo röker inte heller. Hans ex och mitt röker inte de heller. 

Ja, jag vet som är pappor till mina barn. Min äldsta sons pappa har alltid haft gemensam vårdad för och har en bra relation. 

Min sambo är pappa till de två yngsta. 

Och ja, vi gjorde dna-test och faderskapsutredning på äldsta. På de yngsta var det ingen grund till det då vi är i en relation och var det långt innan jag blev gravid.

Så ja, jag har full kontroll på vems som är fädrsr till mina barn. 

Så tycker att en familj med bonusbarn och gemensamma barn ska studeras extra av socialen? Ok. Då har socialen i de olika kommunerna ett stort jobb att göra då det är vanligt att man har både bonusbarn och gemensamma barn i samma familj. 

Pm jag hade behövt stöd så jag tagit emot det. Nu behöver jag inget stöd eftersom våran familj med alla våra barn (både de tre bonusbarn och de två gemensamma) har det utmärkt. Och har förövrigt bra samarbete med den andra pappan och den andra mamman. Vi ser oss som en stor familj och har genom åren haft åtskilliga stora familjeträffar som kommer att fortsätta med. 
    Många som du, som har ett liv som är rörigt saknar medvetenhet om att ni behöver stöd.

Att ni tom behöver göra DNA test för att ta reda på vem och vilka av dina män som är pappa till vem säger det mesta.

Jag tror du behöver hjälp. 
    Anonym (Juli) skrev 2023-03-14 08:34:24 följande:
    Jag fattar att du, precis som mot soc., försöker ge igen med samma mynt. Alla fattar det. Men det är ett otroligt ineffektivt sätt att kommunicera och resulterar främst i att du verkar fanatisk och, ja, skogstokig. 
    Här delar jag inte din uppfattning. Jag försöker bara anpassa nivån på debatten till en nivå som alla förstår. Sen tycker jag helt ärligt att det låter väldigt trasigt att man som mamma behöver ta DNA-prov på en massa män och ens egna barn för att säkert veta vem som är pappa. Tycker du inte det själv? Om vederbörande skulle berätta det för soc tror jag knappast det ger några plus i kanten vad gäller lämplighet som förälder i vart fall.
    EpicF skrev 2023-03-13 17:38:13 följande:
    Nej, jag är inte gift och har således barn utan för äktenskapet. Vilket idag är mycket vanligt. Fel på ögonen har jag inte heller och inte saknar jag självinsikt. 

Vad ska jag bli orosnmäld för? Finns ingen med mina barn som skulle generera i en orosanmälan. Och om jag nu skulle få någon så är det hela värden. Man gör på samtalen med soc och medverkar till utredningen. Man kan gör däremot inte som du gör. 

En orosanmälan behöver inte vara en dålig sak att få. Ibland kan det faktiskt vara bra att man får en orosanmälan på sig så att man kan få hjälp och stöd i sitt föräldraskap. 

Att bli orosanmäl innebär inte per automatik att man tillfälligt blir av med vårdnaden. Tror du der har du fått det om bakfoten. 

SVT ät väldigt förlitlig källa på att enbart ett fåtal barn mår bra av bli omhändertagna... 

Det är jag som har gjort en utredning för dig. Vill du veta varför den blev nerlagd, om det blev det får du fråga de som gjorde utredningen. Om det saknas bevis för att du är olämplig som förälder också något du får fråga socialtjänsten om. Då det är de som gjort utredningen. 

Nu har jag faktiskt inga problem som behövs åtgärdas och utredas. Och jag gör det bästa för mina barn tillsammans med deras pappor. Och ja, jag bryr mig om mina barn och tillgodoser alla deras behov. Vilket har gjort att någon orosnmälan aldrig har kommit eftersom det inte finns någon grund för det. 

Om du känner dig orolig över mina barn så får gärna göra en orosanmälan. Du måste bara hitta mig först. 

Så dna-test på en man (samt mamman och barnet) för en faderskapsutredning är "en massa män" för dig? Det fanns en potentiell fader, och han var även fader. Har förövrigt varit en utmärkt förälder för sitt barn. Vilket är mer än man kan säga om dig. 

Soc var förövrigt involverad i faderskapsutredning så det finns i utredningen. Med andra soc vet om det. 
    Verkar som du lever i väldigt röriga relationer. Först säger du att du inte finns med i någon utredning, sedan börjar du babbla om att socialen har varit inblandade kring faderskapstester för dina barn och hänvisar till utredning. 

Verkar ju uppenbart finnas de som misstror dig beträffande vem som är far till dina barn. I annat fall gör man ju inte den typen av test. Det verkar lite svajigt minst sagt. Hur många män har du egentligen varit med? Är alla dina barn utredda?

Det låter som det kan finnas skäl att utreda dig vidare kan jag tycka. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?