Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
Ska det överklagas beslut är det av centralt värde att veta vem som fattat beslut och på vilka grunder. Det måste ju även du förstå.
Röjer era uppgifter? Kan du inte ditt eget personnummer?
Handläggare är människor. Det är givetvis svårare att föra ett konstruktivt samtal med någon som är så extremt lösningsofokuserad som du är. Du sätter små fjantsaker före att skapa ett bra diskussionsklimat. Jag har just nu mycket kontakt med BUP och är inte alltid så nöjd med vad de gör. Men inte är jag så korkad, rent ut sagt, att jag ägnar mig åt små fjantiga hämndaktioner för att sätta dem på plats. Vill man ha en konstruktiv dialog behöver man bemöta folk med respekt. Inte smida små listiga planer kring hur man minsann ska visa dem.
Jag har aldrig påstått att du gör något olagligt. Men det du gör förstör ju bara för dig och ditt barn. Medverka till ett bra samtal istället för att bete dig som en småkorkad rättshaverist.
Ditt barn är polisanmäld, du själv beter dig som en jag vet inte vad. Men ni behöver ingen hjälp. Ok? säger du det så.
Har du ens ringt och pratat med handläggaren om hur brevet formulerades och sättet det skickades på? Det är nämligen vad en normalfungerande människa hade gjort för sisådär tre, fyra veckor sedan.