• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 13:46:05 följande:
    Jag är helt enig med dig. Däremot kan jag inte med säkerhet säga att socialen skulle gå fri om de sänder sekretessklassade handlingar med vanlig post som kommer på omvägar. Alldeles oavsett är det ju förbannat illa om så sker. Sen kan jag bara hålla med dig om att det knappast kan anses vara klientens uppgift att poängtera vilka sekretessregler som gäller för svensk socialtjänst och uppmana dem att sända handlingar med säker post. Det borde vara självklart att socialen hanterar sekretessklassad information med stor försiktighet. 

Så tycks inte fallet vara idag.
    Så anmäl socialen då för stämpling till brott. 
  • EpicF
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-18 14:40:36 följande:

När har du tid över att ta hand om dina barn för tredje gången? Med tanke på att du sitter här och skriver ett A4 hela dagarna om en och samma sak.

Förhoppning så tar pappan hand om barnen. Eller någon annan  närstående. För ts verkar inte kapabel för att ta hand om sina barn. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 14:55:42 följande:
    Jag har förmågan att göra flera saker samtidigt och dessutom så skriver jag rätt snabbt. Tack ändå för din omtanke! Den värmer! 😉
    Och ändå klarar du inte att ta hand om dina barn. 

Bara för att ha sagt det så är mina två minsta barn och min sambo och besöker hans föräldrar i helgen,  så jag har barnfritt. Därför kan jag hänga på FL och göra vad jag vill hela galgen. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 15:21:42 följande:
    Du måste läst slarvigt. Min omsorgsförmåga bedöms som utmärkt i utredningen. Hur bedöms din? 

Låter märkligt det där att ni inte kan umgås tillsammans. Är det något i det sociala som inte riktigt fungerar för dig? Du vet att det finns hjälp att få för sånt där va? 
    Min bedöms redan utmärkt utan någon utredning. Och den hade bedöms utmärkt även med en utredning. 

Inte kan umgås tillsammans? Det gör vi. Men du vet, vi är en familj som klarar av göra saker enskilt med barnen och ge varandra egentid. Just denna helgen har jag egentid och min sambo har egentid med sina barn och sina föräldrar. 

Förra vända ner på sportlovet var hela familjen. Först til hans föräldrar  sedan mina och sedan hem. 

Om tre veckor drar jag till och min syster med barn iväg en helg ensamma, utan män. Då får männen egentid. Min sambo ska jobba den helgen dock. 
  • EpicF

Ts: Så enligt dig så har jag omsrogsförmåga för att jag har en helg med egentid per år? Så anmäl mig då. 

Mitt första barn gjordes dna-test i samband med faderskapstest. Inte för vi (jag och pappan) inte visste att han var pappan utan för jag ville ha svart på vitt att han var pappan. Detta pga av en våldtäkt. 

Vid mina andra barn gjordes också en faderskapautredning, vilket görs enligt lag på ogifta par. Inget konstigt alls

Och nej, jag har aldrig påstått eller erkänt att mina "män" inte vet vem som är far till vilket barn. Det sitter enbart i ditt huvud eftersom du läser som fan läser bibeln. 

I min kommun görs alla faderskapsutredning av Socialtjänsten och i andra kommuner kan de göras av egna Familjeenheter. 

Här kan du läsa mer om att enligt svensk lag är kommunerna skyldiga att fastställa faderskap för ogifta par. Detta göra med en faderskapsutredning. 

www.rmv.se/verksamheter/rattsgenetik/faderskapsutredning-och-moderskapsutredning/

Inte umgås med mina barn? Jag umgås med mina barn 48 helg av 52 helger i året, dvs jag har egentid 4 helger i året. Och det anses rätt normalt. En av helgerna är konferanshelg med jobbet och en helg utan jobb där jag vara har egentid. De 2 resterande helgerna har vi barnvakt och drar på weekendresor tillsammans, för att ha egentid tillsammans. 

Även min sambo har 2 helger med sin egentid. 

Vi är en helt normal familj som inte behöver sitta ihopklistrade dygnet runt hela året. Vi klarar av att umgås med våran barn enskilt och tillsammans. Vi klarar också av att ge varandra egentid. Det har stärkt vårdat förhållande och även våra relationer till barnen. Också stärkt oss som individer. 

Vill du veta om vårat sexliv? Vi har i snitt sex 3 gånger i veckan och det tror jag ligger inom normalspannet. Och vi har sex för att vi tycker varandra, vill vara intima och ha den egentiden tillsammans. Inte för att vi ska göra barn. Vi är färdiga med att göra barn och har nu enbart sex för att vi vill och njuter av varandra. Sex har vi förövrigt när ungarna sover. 

Så nej, jag har inte rörigt omkring mig och behöver inte samtalsstöd. Har ett fullt normalt fungerande liv där vi lyckas med att ha ett bra familjeliv men också ser till att vi ger varandra egentid.

Vi har förövrigt också egentid tillsammans med våra barn. 
    Jag älskar till exempel att gå på loppis vilket min sambo inte gör. Så jag går med barnen själv på loppis ibland. 

Något mera du vill veta om mitt liv? 

• EpicF

Ts: Så du låter dina barn vara hos kompisar istället för att sitta fastklistrade till dig? Ja, enligt dig själv så bedöms din  omsorgsfömåga att vara helt kass. Att inte socialen fångade upp det var märkligt. 

• EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 17:10:53 följande:
    Gulligt att du sitter och lämnar omdömen om dig själv. Vem tror du dig lura? Dig själv kanske? Någon annan lär inte köpa dina sagor. Det är allmänt känt att personer som har det rörigt omkring sig inte själva ser att de har problem. 

Jag är inte jätteintresserad av vare sig ditt sexliv eller dina loppor faktiskt. Hoppas dina barn får ett bättre liv i fortsättningen. 
    Du vet alltså inte vad loppis är? Loppmarknad. Du vet där folk säljer saker de vill bli av med. 

Du påstår jag har dåligt omsorgsförmåga för mina barn är med sin pappa hos sina farföräldrar och haft har egentid. 

Då är samma för dig, att du har dålig omsorgsförmåga när dina barn leker hemma hos kompisar och du har egentid. 

Det är mycket möjligt att de som har rörigt om sig inte själva ser att de har problem. Det var vi märkt med dig i denna tråden. 

Själv har jag inget rörigt liv, har aldrig haft. Och inte har fått socialen och polisen på mig heller. Det säger mycket. 

Du däremot verkar inte ha koll på någonting, har haft både socialen och polisen på dig. Det säger mycket om dig.

Mina barn har ett utmärkt liv med föräldrar som ger kärlek och omsorg och faktiskt orkar med barnen. De kan inte ha det bättre. Och du nu är orolig så gör en orosanmälan då. 
  • EpicF

Ts: Jag litar på att socialen gör det bästa för barnen. 

Men enligt dig själv kan man knte ha egentid, då är man en dålig förälder. Vilket gäller dig. Så du är enligt dig en dålig förälder när dina barn leker borts hos kompisar. 

Ja, jag har inga problem att bli utredd av Socialen om det kommer in en orosanmälan. Har inget dölja och inga problem med föräldrarförmåga heller. 

Jag har inga problem med att min granne skulle få tag i en eventeull utredningen. Har som sagt inget att dölja. 

• EpicF

Skulle dessutom min granne få min post, vilket har hänt, så lägger grabben posten i min låda och vise versa. H*n öppnar inte min post eftersom h*n ser att den är till mig. Inte heller jag öppnar min grannes post eftersom jag ser att den är till min granne. 

• EpicF

Ts: Ja, jag på landet och har en granne som bor en 150m från mig. Vi har postlådorna på samma ställe. Sedan jag endel andra grannar som bor lite längre bort, men ändå räknas som grannar här på landet. 

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 18:05:24 följande:
    Då håller vi tummarna på att du blir utredd. Kanske kan du lämna in en anonym anmälan på dig själv för att få igång processen? Då får du ju en kvalitetsstämpel från soc. Då behöver ingen ifrågasätta din förmåga längre. Du får ett papper att visa upp. Bra va? Du kan ju bre på med lite sexuella övergrepp, våld, missbruk och psykisk sjukdom. Då får du se hur processen fungerar så du vet att allt går rätt till...
    Kommer inte bli något problem alls. Du har ju ett genuint förtroende för Socialtjänsten och har inget att dölja. 😀 kommer bli hur bra som helst! 
    Ja, du är välkommen att skicka en orosanmälan. Ända risken för en utredning då. 

Nej, varför ska jag lämna in en anmälan själv? Finns ingen oro för barnet och känns inte bra att lämna in en falsk  och ta upp resurser som behövs på annat håll. 

Om relaterar "sexuella övergrepp" till att jag har blivit våldtagen (vilket jag har varit öppen med även på familjeliv) så sjönk du väldigt lågt. Våld har jag inte blivit utsatt för sedan våldtäkten. Och någon psykisk sjukdom eller missbruk finns inte hos någon i min familj. 

Ja, jag har förtroende för Socialtjänsten och nej, jag har inget att dölja eller problem som behövs utredas. Och vill du orosanmäla mig så varsågod.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?