EpicF skrev 2023-10-30 23:37:27 följande:
Nej, jag behöver inte läsa något inlägg igen.
Ja, jag är medveten om vad jag har skrivit. Brukar inte du vara medveten om vad du skriver?
Och var har jag skrivit att svenska språket inte är svenska?
I min värld och i alla andras värld är svenska svenska och norska norska, precis som danska är danska, franska är franska, portugisiska är portugisiska osv osv. Är rätt märkligt om det inte är det för dig... men å andra sidan är jag inte direkt förvånad 😅
Ja, eftersom jag bor i en svensk kommun så ligger den i Sverige. Var skulle den annars ligga?
Är inte det minsta förvånad över att du tror att svenska kommuner ligger i andra länder...😅
Vad du anser är rätt eller fel får stå för dig.
Läs på lite vad ordet "vedertaget" betyder, för det verkar du inte ha någon aning om. Men inte heller där blir jag förvånad.
Och ingen har heller påstått att det inte skulle vara förbjudet.... fast just det verkar aldrig ha gått in hos dig.
Nej, du verkar inte vara det minsta medveten om vad du skriver eftersom du hela tiden talar emot dig själv.
Du säger att du bor i Sverige. Du säger att man i Sverige kan stava ord på olika sätt. Det kan möjligen stämma för vissa ord, men inte för ordet praxis. Det finns bara en korrekt stavning på det ordet. Du säger att du inte gör fel, men du kan ändå inte stava till ordet praxis, trots att du ofta slänger dig med ordet om vad som är praxis, vilket du inte heller tycks ha koll på.
Du skriver att i din kommun är det praxis att skriva "praksis" och att denna kommun ligger i Sverige. Ni skriver på svenska i din kommun enligt din utsago.
Det blir väldigt osammanhängande, totalt motsägelsefullt och inte speciellt trovärdigt. Varför inte bara erkänna att du hade fel och att du nu lärt dig någonting (hur man stavar till praxis), istället för att bara käfta emot?