• EpicF

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-13 19:01:11 följande:
    Det låter som ni lever ett typiskt WT liv ja. 
    Gör ni aldrig några kulturella saker tillsammans? 
    Röker du också? Röker männen du är tillsammans med? Vet du ens vem av dem som är pappa till vilket barn? Jag tycker onekligen att det låter som att socialen borde studera eran "familj" lite mer ingående. Du som känner sådan tilltro kommer säkert att få en fantastisk hjälp. Du kommer få ett underbart stöd.
    Ja, du all rätt att ha din åsikt. 

Jodå, ibland går vi museeum eller besöker lekland. Händer dock inte så väldigt ofta då vi trivs bäst ute i naturen. 

Nope, röker. Och nej, min sambo röker inte heller. Hans ex och mitt röker inte de heller. 

Ja, jag vet som är pappor till mina barn. Min äldsta sons pappa har alltid haft gemensam vårdad för och har en bra relation. 

Min sambo är pappa till de två yngsta. 

Och ja, vi gjorde dna-test och faderskapsutredning på äldsta. På de yngsta var det ingen grund till det då vi är i en relation och var det långt innan jag blev gravid.

Så ja, jag har full kontroll på vems som är fädrsr till mina barn. 

Så tycker att en familj med bonusbarn och gemensamma barn ska studeras extra av socialen? Ok. Då har socialen i de olika kommunerna ett stort jobb att göra då det är vanligt att man har både bonusbarn och gemensamma barn i samma familj. 

Pm jag hade behövt stöd så jag tagit emot det. Nu behöver jag inget stöd eftersom våran familj med alla våra barn (både de tre bonusbarn och de två gemensamma) har det utmärkt. Och har förövrigt bra samarbete med den andra pappan och den andra mamman. Vi ser oss som en stor familj och har genom åren haft åtskilliga stora familjeträffar som kommer att fortsätta med. 
  • EpicF

Ts: Min äldsta är en vuxen 22 åring (blir 23 senare i höst) och studerar, har extrajobb och egen lägenhet. 

Hemma i vårat hus bor jag, min sambo, våra två gemensamma, hans två varannan vecka och en hund. Och hästar på gården. Sedan har vi också kaniner och en majsorm. 

Något mera du lurar på? 

• EpicF

Ts: Hur vore det om du faktiskt läste det som stod? 

Jag var 15 med första barnet. Vi var inte gifta. Det gjordes en faderskapautredning där dna-test ingick. Han som jag visste var fader var också far. 

Min sambo är far till mina andra barn. Smdet vet jag också och vi har varit i en relation långt innan jag blev gravid, och barnen var planlagda (men jag planla inte tvillingar dock). Han skrev på papprena uten utredning. 

Det var en person jag hadd legat med när jag blev gravid som 15- åring. Det var också en person som jag låg med när jag blev gravid i vuxen ålder med mina tvillingar. Så ett antal män handlar det inte om. 

Den enda hjölp jag behöver är hjälp med att ta reda på ditt fulla nam  o h personnummer så jag kan göra en orosnmälan på dig och ditt barn. Kan du hjälpa mig med det? 

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-14 08:55:17 följande:
    Här delar jag inte din uppfattning. Jag försöker bara anpassa nivån på debatten till en nivå som alla förstår. Sen tycker jag helt ärligt att det låter väldigt trasigt att man som mamma behöver ta DNA-prov på en massa män och ens egna barn för att säkert veta vem som är pappa. Tycker du inte det själv? Om vederbörande skulle berätta det för soc tror jag knappast det ger några plus i kanten vad gäller lämplighet som förälder i vart fall.
    Så dna-test på en man (samt mamman och barnet) för en faderskapsutredning är "en massa män" för dig? Det fanns en potentiell fader, och han var även fader. Har förövrigt varit en utmärkt förälder för sitt barn. Vilket är mer än man kan säga om dig. 

Soc var förövrigt involverad i faderskapsutredning så det finns i utredningen. Med andra soc vet om det. 
  • EpicF
    Anonym (Men...) skrev 2023-03-14 11:11:41 följande:
    Svarar dig då jag inte orkar med ts . Jag har en i min närhet med aspberger som beter sig precis som ts. Varje ord du säger eller skriver analyseras in absurdum och vänds och vrids på och framför allt så är det omöjligt för personen att släppa något och gå vidare om inte fullständig tillfredsställande förklaring och medhåll gives. Inget som upplevs som någon form av kritik släpps av personen. Enda gången är om man lägger sig helt platt och håller med personens argument. Så om du är wt ( vilket nog de flesta redan fattat att du inte är )så kan jag sätta en peng på att ts har aspberger. 
    Misstänker också aspberger på ts. Har även frågat om hon har någon diagnos. Inte fått svar. 

Enligt ts så är väl alla som barn med monst två olika wt 😁
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-14 13:14:13 följande:
    Verkar som du lever i väldigt röriga relationer. Först säger du att du inte finns med i någon utredning, sedan börjar du babbla om att socialen har varit inblandade kring faderskapstester för dina barn och hänvisar till utredning. 

Verkar ju uppenbart finnas de som misstror dig beträffande vem som är far till dina barn. I annat fall gör man ju inte den typen av test. Det verkar lite svajigt minst sagt. Hur många män har du egentligen varit med? Är alla dina barn utredda?

Det låter som det kan finnas skäl att utreda dig vidare kan jag tycka. 
    Jag har aldrig blivit orosanmäld till socialen. Men under en faderskapsutredning som gjordes med mitt första barn (observera att det handlar om ett barn och en faderskapsutredning. Inte flera) för att både fader och jag ville få set juridiskt avklart pga av att vi båda var unga, inte för att jag "låg runt" så var det socialen som gjorde denna utredningen. Sedan har jag, eftersom jag var ung också fått föräldrsrstöd från Socialen. Det är enda inblandning jag haft med socialen och för att vara tydlig med dig, det handlade inte om några utredning ang föräldrarförmåga eller utredning om orosnmälan. 

Nej, finns inge misstro om vem som är far till mina barn. Men när man är ogift så görs alltid en faderskapsutredning. Denna kan se olika ut. Är man ex i en relation så skriver pappan på ett papper att han är fader. Är man inte inen relation så kan man också göra dna-test. Dna-test kan man förövrigt också göra även om man är i en relation om ex pappan önskar. 

Jag har två fädrar till mina barn och har varit gmgift en gpng (inga barn, tack och lov). Så för din info så har jag varit med 3 män. 

Nej, ingen av mina 3 barn är utredda. Har varit behov för någon utredning. 

Skäl för att utreda mig vidare? För att jag har tre barn med två olika pappor? 

Ja, då får dem utreda säker 80% av Sveriges befolkning. 

Och nej, jag lever inte I röriga relationer. Har aldrig gjort. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-14 18:36:34 följande:
    Okej, du är säkert mer insatt i det där med dina diagnoser. 
    Trodde att autism ofta var besläktat med aspberger och kanske ADHD. Är väl rätt vanligt att en person som bedöms ha det ena också har det andra? Å andra sidan tror jag inte att det är någon exakt vetenskap. Ofta är det nog bara etiketter. 
    Visst är det så att man ger amfetamin till vissa? Tycker spontant att det låter etiskt tveksamt, men ska ju vara effektivt har jag läst någonstans. 
    Amfetamin i syntet form kan ha bra effekt på de med ADHD. Autism/asperger i sig finns inge läkemedelsbehandling. 

Och nej, man behöver inte ha ADHD och ex autism. Man kan ha det ene eller det andra eller en kombinationen av flera. 

Vad visade din egna utredning? 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-15 07:28:24 följande:
    Så du tror alltså på riktigt att de föräldrar som väljer att inte medverka i en soc-utredning förlorar vårdnaden över sina barn? 
    Det kan mycket väl ligga till grund för att man blir av med vårdnaden eller får varnet omhändertaget. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-15 08:35:18 följande:
    Vad löjlig du är. Okunnig dessutom.

En polisutredning och en soc-utredning är två helt olika saker. Alla har en skyldighet att underkasta sig ett polisförhör, något man absolut inte har vad gäller en soc-utredning. 

Vad soc ev gör för tokiga antaganden skiter jag högaktningsfullt i. 
    Man har aldrig någon skyldighet att svara på frågor i ett polisförhör eller medverka i ett polisutredning. Man sitta helt tyst. Vilket är till ens egna nackdel. 
  • EpicF
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-16 16:31:15 följande:
    Det är inte krav om att ex journalkopior ska skickas med rek. Men det är lämpligt att de görs.
  • EpicF
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-16 17:21:56 följande:
    Jo det är det. Här är det så iallafall, får absolut inte skicka det annars. 
    För att det är lämpligast och ni har det som policy. Och det är bra. Men det är inget lagkrav. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?