• erikaABC

Dumpen. Bra eller dåligt?

Vad tycker du om Dumpen? Sajten där man berättar om pedofiler.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?
  • SmulanFnulan
    Anonym skrev 2024-01-24 09:21:53 följande:
    Vad tycker ni i gamredet om detta förslag?

Kan man inte tänka sig att ni konfronterar de här männen, kontaktar polisen, ger dem tips om var de kan få vård, men inte hänger ut dem på nätet? 

www.svt.se/nyheter/inrikes/patrik-sjoberg-hanger-ut-man-som-sexchattar-med-barn-sa-forsvarar-han-pedofiljakten-dumpen-pedofili
    Extremt dåligt förslag eftersom det inte går att lagföra dessa förövare då inget brott i lagens mening har begåtts. Du fortsätter med dina tankevurpor. Pinsamt, men är inte heller förvånad.
  • SmulanFnulan
    Anonym (makrill) skrev 2024-01-24 09:38:49 följande:
    Jag menade inte att barnen har ansvar utan att föräldrarna har det. På samma vis som de har ett ansvar i att skydda deras barn så gott det går från att hamna i kriminella umgängen och börja ta droger.

"Lyssnade du alltid..." Nej det gjorde jag inte, men ibland gjorde jag det. Och då har föräldrarna gjort så gott de kunnat. Kanske de kunnat göra mer om de fått uppmaningar från t ex Dumpen att ha en större uppsikt över deras barns internetvanor, eller lära dem att inte chatta med vuxna män.
    Jag förstår att du inte menade det men indirekt så blir det ju barnens ansvar om barnet inte lyssnar 100 % på vad sina föräldrar säger.
  • Anonym
    SmulanFnulan skrev 2024-01-24 09:40:23 följande:
    Extremt dåligt förslag eftersom det inte går att lagföra dessa förövare då inget brott i lagens mening har begåtts. Du fortsätter med dina tankevurpor. Pinsamt, men är inte heller förvånad.
    Och har inga brott begåtts så... men du förstår nog inte det heller.
    Plus att det är ett brott att skicka bilder på kön till barn. Men det visste du nog inte heller.

Nej, jag orkar inte. Så oerhört vedervärdigt, både det de uthängda gör men också det dumpen håller på med. Jo, jag vet att det ska vara ett versalt D men de är inte värda det, så det blir en gemen. Det passar liksom på mer än ett sätt. Men det begär jag inte att du ska förstå heller.

Att ni dumpvurmare inte tänker på vad alla anhöriga utsätts för är fan skrämmande.

Nu ska jag ut och kasta snöboll och ta en fika i en igloo, hej så länge.
  • Anonym (makrill)
    SmulanFnulan skrev 2024-01-24 09:45:14 följande:
    Jag förstår att du inte menade det men indirekt så blir det ju barnens ansvar om barnet inte lyssnar 100 % på vad sina föräldrar säger.
    Man ska väl ändå göra det man kan för att minska riskerna? Att ge föräldrar råd betyder inte att barnet är ansvarigt, och om barnet inte lyssnar till 100% så är barnet ändå inte ansvarig.
  • Anonym (makrill)
    Anonym skrev 2024-01-24 09:21:53 följande:
    Vad tycker ni i gamredet om detta förslag?

Kan man inte tänka sig att ni konfronterar de här männen, kontaktar polisen, ger dem tips om var de kan få vård, men inte hänger ut dem på nätet? 

www.svt.se/nyheter/inrikes/patrik-sjoberg-hanger-ut-man-som-sexchattar-med-barn-sa-forsvarar-han-pedofiljakten-dumpen-pedofili
    Det är ett bra förslag om de kunde får lite bättre tips än ett visitkort från Patrik som många antagligen inte kommer bry sig om tyvärr. De behöver följa upp och verkligen se till att de söker vård.
  • Anonym (Sineling)
    Anonym (makrill) skrev 2024-01-24 11:56:49 följande:
    Det är ett bra förslag om de kunde får lite bättre tips än ett visitkort från Patrik som många antagligen inte kommer bry sig om tyvärr. De behöver följa upp och verkligen se till att de söker vård.
    Inte skrivet till mig men kommenterar ändå.

Ett samarbete av något slag med polisen skulle få ett mycket bättre resultat.
    Barn är inte snälla alla gånger, den sk "gäddans" barn kan mycket väl bli mobboffer efter den offentliga uthängningen av deras pappa.
    Frun/sambon kan krascha fullständigt, bli ett nervvrak som knappt orkar leva, vilket kan medföra att barnen blir placerade av soc och får sin barndom ännu mer förstörd.

Är det värt det?

Om sedan pappan begår självmord, ja då är väl mission completed för Patrik och hans otäcka kompanjon.
    Tänk att man en gång var stolt över PAtrik och hans idrottsprestation, idag föraktar jag honom. OCh det är milt uttryckt.
  • Anonym (Har_det_hänt)
    Anonym (Sineling) skrev 2024-01-24 12:03:01 följande:

Barn är inte snälla alla gånger, den sk "gäddans" barn kan mycket väl bli mobboffer efter den offentliga uthängningen av deras pappa.
    Frun/sambon kan krascha fullständigt, bli ett nervvrak som knappt orkar leva, vilket kan medföra att barnen blir placerade av soc och får sin barndom ännu mer förstörd.

Är det värt det?

Om sedan pappan begår självmord, ja då är väl mission completed för Patrik och hans otäcka kompanjon.
    Tänk att man en gång var stolt över PAtrik och hans idrottsprestation, idag föraktar jag honom. OCh det är milt uttryckt.
    Jag tycker att folk borde tänka efter innan de uttalar sig om Dumpens förträfflighet hur det skulle vara om de själva skulle bli oskyldigt anklagade och uthängda av t.ex. någon antagonist som vill hämnas på något sätt. Vissa som vill hämnas på personer drar sig inte för sådana metoder. Får man sen en sådan stämpel på sig går det inte att snacka sig ur även om anklagelserna inte stämmer. Du är dömd för livet, eftersom pedofil är det värsta en människa kan vara enligt allmänhetens syn på det.
  • Anonym (X)

2 dömda knarkare kan väl inte ha fel, eller?!?

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

Bertrand Russell
  • Auditanne
    Anonym (Sineling) skrev 2024-01-24 12:03:01 följande:

Är det värt det?

Ett stort fett minus till ditt sjuka resonemang. Äckelsvin som ger sig på barn ska inte gömma sig bakom en ev. familj. 
Svar på tråden Dumpen. Bra eller dåligt?