Elliot1 skrev 2023-05-23 07:55:28 följande:
Hej alla!
Jag har inte hunnit svara er på ett tag, men jag har läst! Tänker att jag svarar er alla i ett inlägg 🙃
För oss känns det väldigt rätt att avvakta. Eller åtminstone just nu, när mensen kommer så lär det
kännas annorlunda 😅 Jag ringde kliniken förra veckan för att meddela att vi avvaktar och frågade då också om vi kunde få starta med sprutorna tidigare än 31/7, om det nu skulle vara så att cykeln tajmar så dåligt. Hon skulle kolla med labbet (det är pga deras sommeruppehåll
man inte får börja innan 31/7 egentligen) och ringa upp. Hon ringde aldrig upp så jag tänker att hör de inte av sig snart så ringer jag igen. Även om det är två månader kvar så är det ju lite skönt att veta vad man ska ställa sig in på.
Men vi lever ju som sagt på hoppet att det kaaaaanske kan ta sig naturligt i maj, juni eller juli. Jag vet inte varför men jag är försiktigt positiv, kanske för att mitt AMH gått upp och att jag börjat tempa igen. Mina temperaturer (efter ägglossning) ligger högre än vad de gjort tidigare cykler. Såklart är det ju varmare ute också nu men jag tänker att basaltemperaturen inte borde påverkas alltför mycket av yttre faktorer. Jag inbillar mig typ att jag fått lite bättre balans i alla hormoner och att det gör att jag får starkare ägglossningar nu. Men det kan ju vara önsketänkande 🙃 Jag har unnat mig en OURA-ring för att slippa den satans termometern bara. Väntar på att den ska komma med posten, ska bli SÅ skönt att slippa ta tempen varje natt/morgon.
Mathilda:
Jag vet inte vad jag ska säga, jag blir så ledsen att höra att det inte gick bra för er denna gången 😔💔 Det är så hjärtekrossande när man bygger upp höga förväntningar och så går det inte alls som man hoppats. Och jag lider extra med dig också på grund av alla de smärtor du genomgått under behandlingen. Vet inte vad jag ska säga för att peppa, förstår att det känns som ett svart hål nu bara 😔 Men ni kommer klara detta, det vet jag 💪🏼❤️ Vägen är bara lite krokigare för vissa av oss.
Hur mår du nu när det fått landa lite? ❤️
Jag försökte googla på granulerade ägg, men jag tyckte inte jag hittade någon bra information. Vad innebär det? Det låter ju på läkarna som att det inte betyder att det är helt kört iallafall! Ni kommer vitt guldägget 💪🏼 Kommer de göra några speciella kontroller av äggen vid nästa behandling eller ser de på en gång om de är granulerade eller ej?
Förstår att det inte hjälper dig nu, men heja stenhårt på er och håller verkligen alla tummar och tår för att nästa behandling går bättre ❤️
Åh Elliot! Så glad att se dig igen!
Hoppas din OURA-ring trillar ner i brevlådan snart! Håller tummarna för att det kan tänkas ta sig för er nu istället i sommar
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Fick du något svar på om ni kanske kan börja ngn dag tidigare om mensen taimar dåligt?
Tack
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Ja jag förstår att det var jättedumt av mig att tro på första behandlingen, men alla var så positiva, utifrån omständigheterna så var oddsen väldigt bra för att tom kunna gå på första återföringen. Jag hade inte den inställningen innan första sprutan, men pga smärtorna så blev den förhoppningen väl helt enkelt en "överlevnadsstrategi" för att ta mig igenom det och illamåendet och orka hela vägen. Därav skapade jag ett större fall för mig själv när man då fick käftsmällen med äggkvalitén.
Jo lågt men samlar ihop sig igen så sakteliga och hittar lite hopp igen.
Nej jättesvårt att hitta någon som helst information om det och vad det innebär. Om de har en chans att utveckla sig till ett frisk barn mot alla odds eller inte. Ja embryologerna ser det när de granskar äggen. Gissar att de gör som sist och befruktar igen då hälften av dom ändå började utvecklas. Vi får se.
Stort tack fina du och detsamma!