Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM februari 2023

Men godmorgon och stort grattis!😍❤️❤️

hopemalin skrev 2023-02-25 04:54:51 följande:
    Godmorgon på er! 
    Tog precis ett test 🤭 BIM idag. 
    FFinaste jag sett ❤️
  • Syskonförsök

Hur går det för er, Sannet och Sanlin90? Något test idag och vad är känslan?❤️

Jag blöder fortfarande och varit lite mer så är väl helt hundra en tidig mens MEN tempen är fortfarande hög och känner mig morgonillamående som igår så blir extremt trött på kroppen som trots blödning ger missvisande signaler. Helt sinnes. Har gråtit ihjäl mig igår kväll och idag över hopplösheten, är så trött på alla misslyckade försök och att en varje gång tror de är något. MEN så glad för er som lyckas och hoppas innerligt det är er tur tjejer, ni alla som har bim i dagarna❤️ Jag och maken har kommit överens om att inte försöka i mars utan ta en månad nu och bara hämta oss lite så ni ser inte mig i mars tråden men kommer leta upp april när det är dags och kanske smygläser mars för att se hur de går för er alla.🥰 Får hoppas försök 11 i april är vår tur! Och annars börjar jag överväga att boka utredning. Men jag har fortfarande inte förstår hur en går tillväga med det och om de är gratis för själva utredningen eller inte när en redan har ett gemensamt barn?!

• Syskonförsök

Åh tack❤️ 

nej jag ska nog skicka en frågan på 1177 så vet jag hur det fungerar. :) tack!

Andromeda326 skrev 2023-02-25 08:16:47 följande:
    Tänker på dig, fattar att det är jättetungt Hjärta

Min man och jag tog ett uppehåll i 2 månader för att jag mådde precis så som du beskriver, det hjälpte verkligen för mitt psyke. Tyvärr tror jag man måste betala utredning själv, jag kollade själv i de banorna och på ivf-klinik skulle utredning av båda kosta 2500-5000 men det skadar ju aldrig att höra med vården tänker jag?

Kram!
  • Syskonförsök

Åh. Jag fattar att det är tungt och speciellt när du får så många positiva test men som bara inte blir starkare! Så knepigt Verkligen!! De håller ju hoppet på topp hela tiden och besvikelsen blir enorm. ❤️ det är inte heller så lätt att bara ?ge upp? i en cykel utan precis som jag nu så VILL jag bara till hundra att de är en liten blödning i början av graviditet och ÄNDÅ att de är något. Önskan är så stor. Det känns extra tungt denna gång för jag gick in i månaden med att det är OK om de tar några försök till men så plussade min bästa vän med sin andra och det förstörde mitt psyke helt för jag VILL SÅ GÄRNA få dela det med henne också. Så hoppet blev enormt istället och nu är jag förstörd. både jag och min man trodde verkligen det tog sig denna gången med eftersom jag hade sån kraftig ?mensvärk? en vecka efter ägglossning. Men men. 

Håller tummarna för dig sannet! ❤️

Sannet skrev 2023-02-25 08:17:34 följande:

Syskonförsök: Tog ett vanligt test = blankt. Jag borde bara vänta tills måndag med test, eller bara invänta mensen.. 

Fina fina du, jag förstår verkligen känslan. ❤️❤️ Jag delar den med dig och är helt nere. Man vill ju bara lyckas, varför vill det sig inte?! 😔

Jag kommer inte heller försöka aktivt i mars, jag behöver ett brake från den hysterin jag känt dessa två månaderna. Mår inte bra av det då jag stressar och skrämmer upp mig själv att jag inte kan bli gravid. Så tacksam för min sambo som stöttar mig så och verkligen försöker printa in att inte stressa, utan bara slappna av med att det kommer när det kommer. Men jag kan liksom inte. 

Mensen har inte kommit så helt kört är det ju inte, men hela jag har bara lagt av och hoppet har helt lämnat mig. Snart kommer väl mensen och ännu ett misslyckat försök trots att det kändes som att bättre än såhär kunde vi inte prickat in, så om det inte gick då kommer det aldrig gå. 

Kände massa nyp och småhugg igår, inte sån där klassisk mensvärk. Brösten är så ömma! Vill bara att mensen ska komma nu så jag kan få lite sinnesro.. 😔

• Syskonförsök

Det är andra barnet så då har en ju inte samma rätt! :)

Masorlin skrev 2023-02-25 08:28:06 följande:

Syskonförsök (gick inte att citera): Du har rätt till landstingsfinansierad vård mot ofrivillig barnlöshet - från när beror lite på ålder vad jag vet. Jag tror det är att man ska ha försökt 1år om man är under 35, 6månader om man är över 35 och 3mån om man är 40. Inte helt hundra och det kan nog variera mellan olika regioner. Men leta upp din regions RMC (reproduktionsmedicinskt centrum) på 1177 och hör av dig dit få får du reda på premisserna. 

Hoppas lyckan vänder för dig snart!

• Syskonförsök

Men alltså? när borde du ha eller haft bim?

Sanlin90 skrev 2023-02-25 08:34:44 följande:

Jag tog inget test idag men tempen gick upp igen hmm

• Syskonförsök

Skulle kunna vara något men jag vågar absolut inte säga säkert åt endera håll! :/ jag skulle provat igen imorgon med morgonurin och provat dricka mindre ikväll så det blir helt koncentrerat ;)  

jordgubbsfelle skrev 2023-02-26 10:57:14 följande:
    Hänger egentligen i marstråden men jag känner jag måste skriva här också, för jag blev lite desperat 😂 tog mitt första testa tidigt test idag. BIM minus 3-5 dagar, lite osäkert. Ser ni nåt eller är de negativt? Bilden är oredigerad
  • Syskonförsök

Åh vad trist :( håller tummarna för nästa gång! 

Själv blir jag tokig. Jag mår piss, illamående av och till, trött som döden och fortfarande hög temp. Världens konstigaste mens där jag knappt har blött och den tog slut efter 1,5 dygn men var hela tiden bara blod vid torkning, knappt behövt mensskydd? fattar ingenting, tog ett test imorse ifall att men det var nog något fel på det testet för jag har aldrig sett ett sådant konstigt streck. Kan lägga in bild bara för att men tolkar det som negativt. 
     Men så trött på kroppen som spelar alla tänkbara spratt!!!

Barbrastreisand skrev 2023-02-26 11:05:27 följande:

Äl+12 och negativt test. Får snällt vänta in mensen som bör dyka upp imorgon. Stort grattis alla som plussat och stort lycka till för oss andra som väntar på sitt efterlängtade plus! 

• Syskonförsök

Just de där testen sitter plusset där de finns en antydan så det ser absolut ut att kunna vara något men de kan också vara spök så svagt det är! Så, som sagt prova igen så håller jag tummarna!

nej men mitt är negativt utan problem!!! La bara upp för de var sååå konstigt streck. Som sagt - måste varit fel på testet! Jag är inte gravid men kroppen spelar ett spratt så jag blir knäpp!

jordgubbsfelle skrev 2023-02-26 11:48:35 följande:
    När jag sänker ljusstyrkan tycker jag de syns tydligare men vet ej? känns som strecket isf sitter på fel ställe 😂 vet inte hur jag ska tolka ditt syskonförsök, jag är sämst på att läsa av!!
Svar på tråden BIM februari 2023