BIM februari 2023
Plus att spermierna överlever några dagar så ta det lugnt 🥰🥰
Plus att spermierna överlever några dagar så ta det lugnt 🥰🥰
ni båda har sett att det finns en Bf oktober tråd också va?? 🥰🥰 kan ni dela med fler i samma situation och följas åt!
Här tror jag minsann äl +7 är implantationsdipp!!! ca 3 dagar efter det brukar tester kunna börja visa som tidigast ! ;) när ska du testa??
Det är precis runt bim som den brukar slå om till 2-3 veckor! Ibland innan för någon och efter för någon. De har lite att göra med när ägget faktiskt fäst hur mycket hormonerna hunnit höjas med. :) Så de stämmer nog 🥰
Plussade i förgår, och idag är mensen beräknad att komma.
idag när jag testade mig så vidade testet gravid 2-3 veckor? Stämmer verkligen det? Sist så har jag för mig att jag fick 1-2 veckor vid mensdagen.
2-3 veckor känns lite väl starkt, eller långt gånget, eller är det bara jag som inte tänker rätt?
det är ju givetvis superbra att det visar starkt så inte det😅
Skulle tro att ägget försöker släppa! Bäst att ta temp för att faktiskt se när ägget släpper kan jag tipsa om❤️
En fråga bara - de är väldigt långa cykler, går de inte få hjälp med stimulerande för ägglossning så ni får fler chanser?❤️❤️
Visste inte ens att de hade en bmi gräns! men då förstår jag. jag håller alla tummar ❤️❤️❤️
Förstår exakt!
jag har haft känningar ikväll och googlat ihjäl mig på om ägget KAN fästa så tidigt som 3-4 dagar efter äl. 🤷🏼?♀️ känns orimligt men drar mycket i tjejmagen så blir annars orolig att ägglossningen var sen. Hm. En undrar ständigt vad som händer i tjej regionerna. Tänk vad skönt om en bara kunde VETA. typ ha ultraljudsredskap hemma 😂
håller tummarna för oss alla som väntar att de blir bebis ❤️
Idag är det någonstans mellan 4-6 dagar efter ägglossning (vet inte exakt vilken dag ägget släppte) och jag sitter här med en helt otrolig molvärk i magen.. Hua. Den kom verkligen med besked i eftermiddags. Ligger här med en supervarm riskudde som Olle har fixat åt mig ❤️ Det sliter och drar som mest kring höger äggstock. Pjuh?.
Jag fattar såklart att det säkert bara är efterdyningar från ägglossningen, men åh vad jag innerst inne hoppas att det är något frö som bygger bo därinne. Så knäppt att en liten del av en hoppas så mycket trots att man tänker att man inte ska det.
🥰
Håller verkligen tummarna för alla oss härinne nu! ❤️
Det hade varit helt fantastiskt att kunna ses och babbla❤️
ja, spännande! Kul att de är första för dig🥰🥰 Håller tummarna att det är din tur! jag har en dotter på två år men hon kom till snabbt efter att jag tagit ut hormonspiral så hann aldrig riktigt identifiera hur det kändes med vanlig cykel? nu har vi dock snart försökt tio månader med syskon och jag är endera skengravid eller med om en kemisk graviditet varje gång.😂🙈 lovar mig själv att INTE överanalysera, stressa, testa för tidigt etc. men jag har tydligen extremt dålig självdisciplin😂!
Jag har lite molvärk på båda sidor och även i livmodern men mest vad som känns som äggstockar/ligament. Mitt minne av när jag blev gravid med dottern var att jag kände ett hugg i livmodern och efter det molvärk i bara livmodern och växtvärk i ligament (känns nästan som ont i äggstockar) kom lite senare. Tror dock detta kan vara helt olika från varje person och varje graviditet!
vi får bara hålla tummarna ❤️
Ja! Exakt så har min kväll också sett ut haha. Det är otroligt skönt att höra & veta att någon mer sitter i samma båt med det här. Önskar typ att vi kunde ses i verkligheten och babbla om allt det här över en lååång fika allihopa.
Så roligt att vi två befinner oss i princip exakt samma dagar 😍
Jag har också googlat massor och en del säger att de kände så i ena sidan innan de blev gravida, medan andra menar att det är omöjligt att känna i äggstocken som ett graviditetstecken, eftersom det är i livmodern ägget fäster och växer. Och inte i äggstocken.
Jag har aldrig varit gravid så jag har ingen aning om hur det känns 🥰
Nu fasen!!!
sådär var det precis innan jag plussade med dottern. Minns jag sa till maken helt dödssäker ?nu är jag gravid? både pga molvärk och tempökning. Morgonen efter plussade jag. Håller tummarna 😍❤️
Jag tar tempen både morgon och kväll oftast och efter äl brukar den ligga 36,50-36,75 aldrig högre idag ligger den på 36,99 efter att jag bara slappat i 2,5h?hmm tempen imorse va ovanligt hög med!