Mathilda88 skrev 2024-04-22 21:56:47 följande:
Åh va skönt att höra! Håller tummarna!
Här har det inte gått bra.
Testade negativt i fredags på RD10 med min 6-dagars, så var ju dag 15 efter ägglossningen och förväntad mensdag, testade med ClearBlues 6-dagar tidigt test. Gjorde det då jag skulle gå på nattpass hela helgen.
Hade testdag igår (söndag) så kliniken ville att jag fortsatte med cyclogesten tills dess. Mensen började dock så smått redan fredags lunch, samt av o på under lördagen. Tog ärligt talat bara en cyclogest på fredagen o en på lördagen, kändes som slöseri med mer. Hade ju ändå en naturlig cykel-återföring.
Under söndagen kom den igång ordentligt. Har till o från en för jäkligt mensvärk, känns inte alls som vanligt. Hoppas det lugnar sig snart.
Mkt sorg o tårar i fredags.
Har varit enormt mkt tankar fram o tillbaka.
Just nu ser det ut till att bli ett försök till då Sellmer rekommenderar et o vi ändå fick en blastocyst till frysen nu. Går detta försök åt skogen så får vi nog inse fakta att äggen är för dåliga och ta nästa steg till äggdonation. Känner att man vill komma närmare målet och funkar inte de egna så är det så det får vara. Samtidigt får jag ångest av tanken på hur barnet kommer hantera att vara donationsbarn - efter att ha lyssnat på ett avsnitt från Jag vill ha barn-podden från ett spermiedonations-barn (nu vuxen), som verkade vara ett trauma för en del. trots info sen barnsben. Tror jag måste lyssna på den igen, tror jag måste ha övertolkat budskapet.. Var säkert inte så illa. Bara satt griller i huvudet på mig.
Å Mathilda. Jag är så oerhört ledsen för din skull och jag känner verkligen med dig. SÅ jävla tungt. Smärtan man behöver gå igenom. Fy fan alltså.
Jag förstår att du inte orkar mer, verkligen helt förståeligt. Samtidigt har du ändå kliniken som säger att de tycker att du kan försöka igen med egna ägg. Det är ändå positivt att de tror på er! Även om det såklart kan vara så att det mentalt har tagit slut och man faktiskt inte tycker att det är värt fler försök. Man ska ju faktiskt må bra också och att leva och andas IVF så här länge kanske faktiskt inte är värt det.
Gud vilken deppig podd. Lär ju bara vara en liten % som är traumatiserade av att vara donationsägg eller spermier. Finns det inte länder där man inte. behöver berätta att det ör donation? så svåra frågor, jag vet inte allts vad som är bäst.
Skickar massa styrka till dig!