Quincey skrev 2024-05-06 22:57:22 följande:
Kör ni bara ICSI nästa försök? De delade sig från dag 1, eller dag 2 den med vanlig ivf..? men flera hade inte stannat av efter dag 3 iaf utan fortsatt till tidiga blastocyster.
Du har rätt, men ett år är så avgörande så svårt att inte vara bitter ibland 😒 Fick dubbel trigger nu med men vet inte om det gjorde lika stor skillnad som sist, 5 omogna jämfört med 3, men var tydligt innan plock att flera var små så kanske skulle man haft 11 stimuleringsdagar istället.
Ja det blir nog så vågar inte chansa igen. Samtidigt fick jag ju höra på Sophia när endast 2 av 8 blev befruktade trots ICSI att det kan vara så att jag har känsliga skal. det är nog helt olika alla gånger. Första på CVL när ingen blev befruktat med vanligt trodde man eventuellt hårda skal eller omogna. Två gånger innan det på Sophia för känsliga för iCSI. man har verkligen ingen aning haha.
Jag vet det är mkt man är bitter över att man inte gjort eller skulle gjort annorlunda i allt det här men men jag insåg att jag mådde för jäkla dåligt över att tänka på allt så försöker verkligen att inte fundera så mkt. Har fått ngn konstig känsla och börjat släppa tanken på att allt i livet går ut på barn också. Känns som om allt handlat om att få barn senaste året och om det inte går har jag känt att livet känns meningslöst. Samtidigt vet jag att jag hade ett väldigt glädjefyllt roligt liv innan så försöker hitta tillbaka till det. Helt sjukt att jag lyckas tänka om lite med tanke på det mörkret jag var i för bara ngn månad sedan.
Jag har också alltid haft några mindre och det är alltid bara de som varit stora eller de som funnits redan efter 6 stimuleringsdagar som det blivit ngt av känns det som så de som poppar upp efter det för mig hinner ändå inte bli mogna.
Jag har landat i att endast testa 300 i dos nu. känner mig riktigt orolig för att det är för låg dos för mig och läkarna rekommenderar högre för att få ut så många ägg som möjligt men känner att jag måste testa ngt annat och inte kommer kunna släppa det annars.