Vi som startar IVF 2023
Igår hade vi vår första FET av ett jättefint 5-dagars 4AB embryo. Är hemma och är sjuk idag, vilar och håller mig varm. Nu blir det några långa dagar?
Igår hade vi vår första FET av ett jättefint 5-dagars 4AB embryo. Är hemma och är sjuk idag, vilar och håller mig varm. Nu blir det några långa dagar?
Förstår det! Var också orolig denna gången med 11 dagar efter Olga-klinikens förslag om längre stimuleringstid. Låter som att trippel-triggar är melodin för dig! ❤️
Ja okej, låter förstås rimligt. Okej! Märkligt.. Man blir aldrig riktigt klok på det här.
Ja sorry var lite otydligt - Yes det är ett kosttillskott! Nej inte alls samma sak, helt annan grej 😊. Har tagit Alfa-lipoic acid också .
Yes testade med ett ClearBlue testa tidigt som det kom upp texten Inte Gravid på. Hittar inga av de här med streck som alla andra kör med på apoteken. Förutom RFSU och de verkar ju ge så så mkt svagare svar många gånger.
Jisses ja, man riskerar bli ett nervvrak till slut av detta känns det som.
@ Mathilda88
Tack så mycket för stöd.
Denna gång hade jag Menopur 450 och innan Gonal-f 300. Andra skillnaden var att jag börjar dag 3 på mensen första gången, dag 2 andra och dag 1 nu !
Kanske var tidig stimulering som inte var bra för mig.
Jag vet för lite om detta för att kunna göra en kvalificerad gissning. Blir intressant att höra vad Sellmer föreslår nu.
Jag vet inget om när man tror att långa protokollet kan vara bättre... Men jag fin ju 3 äggblåsor i december å korta... Men om man kan öka sannolikheten att få 3 igen med långa vore det ju en stor vinst, om det vore så:))
Alltså nu är jag så nervös, ruvardag 8 idag med 6 dagars blasto. Gjorde ett testa tidigt som ser ut som nedan. Är de inte för svagt för att vara ett testa tidigt 3 dagar innan BIM?
vill även tillägga att jag tog ovitrelle som var positiv på vanligt test i lördags (ganska svagt) och idag är det 14 dagar sen tag tog ovitrelle. Har inga direkta gravsymptom som sist vid denna tid heller.. därav är jag rädd att de är missfall på g igen.
Förra gången hade jag starka ?menssmärtor? nu knappt något (lite) men de skyller jag på proggisarna..
//
Gud nu blev jag helt ställd ang om jag borde ha börjat med Fyremadel!!!!
Det står ju i mitt protokoll att jag skulle ha börjat, men läkaren sa att det berodde på vad VUL visade.
Och när jag inte fick någon specifik instruktion att börja med Fyremadel så bara antog jag ser det inte var aktuellt!!!
Men när jag läste det du Quincey skrev att du tagit Fyremadel (eller en annan som hindrar ägglossning), så antar jag att jag borde ha börjat med den också!!
Gud så dumt att jag inte kom på detta tidigare idag.
Fast vänta sprutan ska man ändå ta på morgonen... Så inget att fundera över om jag skulle ta den nu på eget bevåg
..
Gud vad allt blev fel.....
Inte bokat min donator...
Inte tagit medicinen som förhindrar ägglossning...
Kan inte fokusera på uppsatsen jag måste skriva.. blir stressad att jag inte kommer någonvart där så får inte fokus på något, varken stimuleringen eller uppsatsen 🥴🥴😔😔
Det känns lite tråkigt, tagit gravidstest senare i veckan och de är tydligt positivt. Men vågar inte vara glad, vågar inte bygga upp allt och så blir det missfall igen.
De här lilla livet förtjänar glädje och en känsla av att de här är fantastiskt. Men är så rädd, så känner mig bara num.
Hur går och känner sig alla ruvarare? så nyfike!
Mathilda88, vårn officiella TD börjar närma sig!
Hej hörni! Jag kliver in med lite negativa besked. Jag fick blödningar och kraftiga kramper igår där en hinnsäck kom ut. Missfall 2.. En får ju vara glad att man blivit gravid på 2 av 2 återföringar, bara att bryta ihop och komma igen..
fick gå 4 dagar längre denna gången, måtte 3e gången gilMT gälla mig. Ta hand om er, kram //