Mathilda88 skrev 2024-02-08 02:56:14 följande:
Va intressant aspekt, har inte ens tänkt på situationen på det sättet. Det ger ju definitivt en tankeställare. Sen i mitt fall med fragmenterade ägg vette tusan om livmodern gör situationen ngt bättre än ett labb? Men nu teoriar jag bara hej vilt, kanske är mkt bättre. Men då borde vi ha blivit gravida naturligt kan tyckas..? Nej Ush nu spinner tankarna iväg, man har ju ärligt talat ingen aning. Själv funderar jag över att gå tillbaka till Sverige för trepack. För blir för dyrt med tre försök på Sellmer. Eller Olga. Men ångest över att lösa alla filmade VUL, prover etc. Rädd att det blir för mkt för mig. Superstressad bara av tanken 😅. Vi får se hur veckan utvecklar sig. För egen del vill jag gärna odla till dag 5 för att se skillnaden mot tidigare behandling, men kanske får be om 2-dagars framöver. Nu när vi vet mer iallafall. Eller annan klinik i Köpenhamn som är mer prisvärd. CFC kanske är värd att kolla in på igen. Nu erbjöd som inte det vi sökte för vårt fjärde försök, men kanske för kommande.
Nej livmodern gör det kanske inte bättre än ett labb, men minst lika bra tänker jag iaf.. Har ni testat det där med att "tvätta bort" fragmenteringen? Minns inte nu vad det hette..
Sen finns det ju ingen tvekan om att det är större chans att lyckas med en blasto om man jämför rakt av.. men tar man hänsyn till hur många embryon som försakas på vägen till en blasto blir det ju helt andra siffror.. Vi hade ju dåliga odds på alla sätt och med bara 3 embryon som klarade sig till dag 2 så hade jag aldrig chansat fler dagar.. Jag tänker också lite så att är den stark nog att klara sig i ett labb till blasto så bör den ju vara lika stark i livmodern..
Sen vet man ju sällan exakt vart problemet ligger.. Är det äggen, är det spermierna.. eller är det inget? Kanske allt ser bra ut men problem att fästa tex..
Jag tror mer på kliniker i Danmark än Sverige.. De verkar ha tillgång till mer procedurer och "våga" tänja på ramarna mer.. Och CFC känner jag och de jag känner som gått där är väldigt ärliga. Till en vän till mig sa dem att chanserna är väldigt låga och de ville vara tydliga med att hon skulle förstå det och inte hoppas för mkt. De sa typ att har hon inte lyckats inom 3 försök så rekommenderade de henne att inte fortsätta. Då känns de inte som de försöker få en och betala hur som helst. Hon lyckades dock... Vi fick aldrig heller känslan av att de försökte övertala oss och köpa mer.. De informerade tex om att assisted hatching fanns men bad oss läsa på om det själva innan beslut. Inget om att det skulle öka chanserna och köp köp köp..
Har ni hört något mer kring denna omgång?
Loidi skrev 2024-02-08 07:42:27 följande:
Är det bara jag som är seg eller suger RFSUs testa ofta-stickor? De är svaga medans andra test bli starka. idag var första dagen jag kunde se strecket på RFSUs sticka utan lampa på, medans apotek Hjärtats och CB är starka..
Nej det var likadant för mig.. fick aldrig några starka streck med rfsu och har hört många säga samma :)