Noelani skrev 2024-01-16 08:51:53 följande:
Förresten Mathilda, va kul att ni valt en dansk klinik! Känns de bra? Jag har hört mkt gott om Sellmer också - de var en av våra tilltänkta val faktiskt eftersom de lyckas med 2% mer i min åldersgrupp än CFC, men vi kände att de var lite för dyra.. Men man får ju vad man betalar för brukar de heta så är en klinik dyrare så tyder det på att de är lite bättre också ju.. Håller alla tummar för dig!!
Tack så mycket ❤️ Jo blandade känslor - har ju ändå hört mkt om att utlandet kan ge betydligt bättre resultat så känns betryggande, smidigt att ta sig dit dessutom, slipper lägga extra tid på utvärdering före donation, samtidigt extra arbete och kostnader nu med medicinerna och alltid lite oro kring språket. Kan förstå det med kostnaden, inser att vi har inte råd med att köra trepack där med alla mediciner utan högkostnadsskydd och tillägg som vi har. Landar vi i att det främst är fler ägg som behöver plockas för att hitta några bra så får vi återgå till Sverige tror jag. Hade gärna kört på CvL men för sambons skull så lär det kanske ändå landa på privat klinik i Malmö, Livio eller Nordic då. Vi får se då. Ska försöka få samtal med CVL så man vet hur de ställer sig till vår problematik, är de negativa till mina ägg från start så är de ju ändå inte aktuella.
Ja vi hoppas på det, ingen garanti att de kan att lösa våra problem på detta försöket, men känner stor tilltro till deras upplägg och vill verkligen testa detta iallafall. ❤️