Vi som startar IVF 2023
Här där vi bor så erbjuds alla KUB gratis och NIPT också om det behövs därefter.. Så vi gjorde KUB och fick bra siffror.. Men hade nog tänkt som dig om jag betalat själv.. Vet ni när ni får svar eller kan det komma närsom?
EmiliaSol: Så skönt att höra att det såg bra ut och att ni fick se ett tickande hjärta! hur långt gången är du nu?
En tanke och fundering jag har nu såhär i efterhand.
Insett i efterhand att på morgonen när embryona var 6 dagar gamla (ruvardag 4) så vaknade jag på morgonen av ett drag/sug i ljumskarna/magen. Tänkte då bara att det var ett symtom av progesteronet, men har inte hänt igen sen dess. Hoppas det var ett gott tecken. Fler som upplevt det? Om det kan betyda ngt bra? Jag som inte skulle analysera ..
Mathilda88,
Minns inte exakt dagar men jag hade mkt typ ilningar/ drag i början.. vet att de iaf var innan jag plussade och sen höll det i sig :)
Själv går jag in i vecka 20 imorgon... känns ff helt surrealistiskt.. Jag lär föda ett barn och bli väldigt förvånad haha
Hej allihopa
Har varit borta ett tag, missfall ligger fortfarande som en mörker över mig och min sambo.
Könner mig irriterad att de inte alltid utför PGT test på embryon så kunde så många slippa genomlida de här, något som vet varför de inte görs som standard i Sverige? Har försökt hitta fakta men hittar inte anledning bakom det.
Vilket fall försöker ladda om för ny återföring om ca 2 månder. När vi fick missfallet bekräftat så fick vi veta planen att inte göra stimulerad cykel utan i naturlig men med Letrozol.
Var inte riktigt i mental form för att fråga varför vi inte ska göra stimulerad igen när de faktiskt ledde till gravidet, någon annan som de har ändrat även när de gått bra i första steget.
Även undrar jag ni som gjort återföring i naturlig cykel med Letrozol? Tog ni även progesteron vagisar då? Har kort lutealfas så är orlog att om inte jag tar de att de inte kommer ha tid och fästa.
Väldigt långt, men vill avsluta med att gratulera om de är någon som plussat sen jag var inne sist!
Finns ingen bättre känsla och önskar er all lycka med era små ❤️