Mathilda88 skrev 2024-04-22 21:56:47 följande:
Åh va skönt att höra! Håller tummarna!
Här har det inte gått bra.
Testade negativt i fredags på RD10 med min 6-dagars, så var ju dag 15 efter ägglossningen och förväntad mensdag, testade med ClearBlues 6-dagar tidigt test. Gjorde det då jag skulle gå på nattpass hela helgen.
Hade testdag igår (söndag) så kliniken ville att jag fortsatte med cyclogesten tills dess. Mensen började dock så smått redan fredags lunch, samt av o på under lördagen. Tog ärligt talat bara en cyclogest på fredagen o en på lördagen, kändes som slöseri med mer. Hade ju ändå en naturlig cykel-återföring.
Under söndagen kom den igång ordentligt. Har till o från en för jäkligt mensvärk, känns inte alls som vanligt. Hoppas det lugnar sig snart.
Mkt sorg o tårar i fredags.
Har varit enormt mkt tankar fram o tillbaka.
Just nu ser det ut till att bli ett försök till då Sellmer rekommenderar et o vi ändå fick en blastocyst till frysen nu. Går detta försök åt skogen så får vi nog inse fakta att äggen är för dåliga och ta nästa steg till äggdonation. Känner att man vill komma närmare målet och funkar inte de egna så är det så det får vara. Samtidigt får jag ångest av tanken på hur barnet kommer hantera att vara donationsbarn - efter att ha lyssnat på ett avsnitt från Jag vill ha barn-podden från ett spermiedonations-barn (nu vuxen), som verkade vara ett trauma för en del. trots info sen barnsben. Tror jag måste lyssna på den igen, tror jag måste ha övertolkat budskapet.. Var säkert inte så illa. Bara satt griller i huvudet på mig.
Bästa Mathilda, så tråkigt att höra. Förstår att det är riktigt tufft nu. Hoppas mensvärken går över snart. Som att det inte räcker med den psykiska smärtan redan. Låter ändå bra att göra ett nytt försök med egna ägg. Nu fick ni första blastisen, så ett stort framsteg! Förhoppningsvis blir det en blastis eller fler när ni kör med bara egna spermier. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra ❤️❤️❤️
Har inte hört den podden men det är så svårt att förutspå hur det framtida barnet skulle känna om att komma från en donator. Tycker inte du ska bli tyngd av detta och se det som ännu en grej att ha ångest över. Blir det tillslut ett barn med hjälp av donator så var det menat ❤️