• Pea593

Vi som startar IVF 2023

Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

🤗

• Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Noelani
    Orkidé8181 skrev 2023-08-14 19:36:45 följande:
    Hoppas verkligen du slipper biverkningarna av cyklogest, de går väl att härda ut, men man är rätt trött på hormoner 🤣

tack ja illamåendet typ bara försvann dagen efter jag slutade med cyklogest? eller försvann, helt plötsligt kunde jag vara uppe och sov inte mer än halva dagarna?
    det finns lite kvar som kommer och går under dagen, men bara jag småäter och inte är alltför trött så funkar det 😊

testdag 28/8, känns ju som en evighet 😂
    det är inte bara att ha barn som kräver tålamod 😅

jag går å väntar på RUL nu istället 😂

jag längtar tills jag kan sluta vänta på saker hela tiden 😂
    Men gud vad jobbigt ändå att få sån tung biverkning. Blev du sjukskriven under tiden ? 

När får du svar ang kub och när får du göra rul? 

Jag och mannen är så konstiga.. Vi känner inte alls någon jobbig väntan till testdag. Det är som att så fort kl slagit 9.30 och man vet att det blir en återföring så känns det som att man nått målet. Skumt...

Men tror det kanske beror på att åkandet till Köpenhamn är så jäkla tungt 2-3 dagar i veckan och påverkar livet så mycket att när man nu kommit hit känns det som man är klar och kan andas ut. 

Men när jag blir gravid tror jag väntan kommer börja igen 😅
  • BaeA
    Noelani skrev 2023-08-14 15:06:08 följande:

Vi fick 2 tillbaka!! Och en tredje som nu skall odlas till torsdag. Vi är nästan i chock 😍

Allt gick så bra med insättningen denna gång också.. och vi fick veta att alla embryon såg bra ut.. Ingen fragmentering eller så.. 

Testdag 28/8. Konstigt nog 2 dygn mindre än sist 🤭

Åh wow, håller tummarna för att det är the golden one! 
  • BaeA
    Quincey skrev 2023-08-14 16:42:12 följande:

BaeA, ok förstår. Såg ett inslag på tv om PMDS för många år sedan och kände igen mig i mycket, men inget jag tagit tag i att undersöka närmre.

Ja de vet inte riktigt vad som orsakar fragmentering, kan vara ägg, spermier eller tillvägagångssätt. 

Så kul att vara igång, tar du samma dos som sist? När är första UL? Fick ni förresten svar på varför embryona hade avstannat förra gången?

Noelani, fantastiskt att ni fick tillbaka två! Vilken lättnad att det var bättre resultat än förra gången, hoppas den tredje kan odlas vidare!

i efterhand har jag förstått att jag haft det så länge jag kan minnas eftersom jag mådde väldigt dåligt i perioder i tonåren men tänkte inte då på att det var cyklist. Så nu uppar vi vitaminnivåerna och hoppas att det är orsaken. 

Yes, samma dos som sist 275 Menopur till dag 5. Sen 225 från dag 5 + 0,25 fyremadel. Har UL 21/8. Nej, jag träffade inte min läkare nu utan pratade bara med sköterskan på telefon för att få mitt schema, så ska fråga på UL. 
  • Noelani

BaeA, 
    Tack snälla ❤️🙏

En liten sidofråga.. du har inte möjligtvis adhd? 🙈

• Quincey

BeaA, ok intressant att det blev samma dos, men kanske bra då den gav bra resultat sist! Känns som att de verkligen har tänkt efter och har en plan när de sänker dosen efter några dagar. De höjde min dos inför andra omgången men fick färre mogna ägg så var ju helt i onödan..

Gör ni andra UL hos läkaren eller sköterska? 

Gvk, stort lycka till!

• Noelani
    Quincey skrev 2023-08-15 08:31:42 följande:

BeaA, ok intressant att det blev samma dos, men kanske bra då den gav bra resultat sist! Känns som att de verkligen har tänkt efter och har en plan när de sänker dosen efter några dagar. De höjde min dos inför andra omgången men fick färre mogna ägg så var ju helt i onödan..

Gör ni andra UL hos läkaren eller sköterska? 

Gvk, stort lycka till!

Det är ju verkligen svårt med dosen. Jag var jättesur förra veckan och irriterad att de gett mig så låg dos med tanke på min älder men insåg sen att det nog har riktigt bra koll på vad de gör. Bättre få med bra kvalitet än många med sämre liksom.. 

Om vi inte lyckas denna gång så lär de säkert höja min dos ytterligare nästa gång och frågan är om jag då får många fler omogna och sämre kvalitet. Tror nog inte höga doser alltid är bäst.

Jag gör VUL hos barnmorskan men sist inför start var det läkaren. Osäker varför dock, om det fanns en specifik anledning eller bara blev så...

Snart är det nog dags för Gvks insättning 🥰
  • SierraLeone

Jag blir så glad av att läsa att några av er som inte fick ägg tillbaka förra gången fick tillbaka denna gången! Ett stort lycka till med ruvningen nu! 

• flowerpower85

Ni som har koll på saker här :)

En 6-dagars blastocyst. Fått omslag på digital ÄL-sticka idag på eftermiddagen (testade även morgon men inget omslag då). Är det då sex dagar framåt jag ska räkna FET blir, dvs på måndag? 

• Noelani

SierraLeone, 
    Ja så bra att du påpekar det! Vi ska alla komma ihåg vad mycket som kan ändras på en månad eller två :) 

Hur går det för dig? 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023