Anonym (Stuten) skrev 2023-03-16 06:26:29 följande:
Helt sant genom hela systemet är nog inte din upplevelse, tvivlar dock inte på vad du upplevt.
Vad vet släkten om saken?
Jag brukar dock inte berätta för min farmor och farfar, kusiner osv vem jag har sex med så vad skulle de få fram av det?
Här är det oerhört enkelt att som kvinna komma undan med fader okänd men visst försöker de få fram en pappa. Jag blev som sagt misstrodd till och med när tjejen säger vi aldrig ens träffats, var inte så kul för mitt förhållande att bli misstänkt för att sprungit jämte... Jag hade dess utom utlandstjänst när barnet skulle blivit till så alla bevis pekade ju bort från mig.
Det är heller inte olagligt att vägra ange en pappa om inte mamman vill oavsett vad de som utreder det anser.
Men galnare saker från myndigheter har man varit med om så tvivlar inte på din upplevelse.
I mitt fall har ju mamman kontaktat mig och har kvar sms å sånt jag har pratat me soc innan killen föddes så de vet ju redan där att det i alla fall finns EN potentiell pappa här. Så oavsett om hon inte vill namnge mig som ev pappa så lär de ju säkert fråga henne om mig. Sen vet jag inte hur länge de tar innan de börja luska i vem som är pappa.har läst på flera ställen att de kan ta upp till ett år men fattar inte varför de skulle ta sån jäkla tid. Kan hon bara vägra att komma till soc hur som helst. men kanske ska vänta nån vecka.