Anonym (J) skrev 2022-12-27 16:09:07 följande:
Det är faktiskt ren idioti att du inte har sett till att ha någon form av legitimation, det behöver du i dagens samhälle. Det handlar om några hundralappar och det har du råd med. Har du inte råd med det så har du antingen prioriterat idiotiskt eller så ska du ansöka om försörjningsstöd.
du förväntas kunna legitimera dig inom sjukvården och många andra situationer
och innan det kommer om hur jag inte vet hur det är att vara fattig blah blah så jo det vet jag visst, var tvungen att leva många år på försörjningsstöd MED skulder jag vägrade låta förfalla så mindre marginal än så. Visst det är inte fett men det är rena dumheter när folk försöker hävda det inte räcker till mat och det mest nödvändiga för det gör det om man inte gör idiot prioriteringar.
nu löser det knappast inte avin nu, men se till att fixa ID av något slag direkt innan du får större problem för du inte kan legitimera dig. Kan du inte inse själv att du borde prioritera det bör du söka stöd av vården eller soc för att sköta ditt liv
Jag har inte haft råd! Redan när mitt förra gick ut avstod jag från måltider pga ekonomin, att då skaffa ett nytt id-kort, som jag dessutom inte använt ett på 10 år, fanns liksom inte på kartan, coh sen blev ekonomin ännu sämre, om du inte märkt av det.. Kalla mig gärna idiot elle rnågot, det hjälper liksom inte.
Men, tja, är det så at det enda sättet att lösa in avin är med ett idkort så kan jag vara utan, då ett nytt ID kostar lika mycket som det är på avin. Då går jag ändå minus.