Anonym (J) skrev 2022-12-27 16:25:36 följande:
Tyvärr finns de. Såsom snyftreportage om hur de måste dumpstra för att få mat och samtidigt bara råkar ha nya snordyr Marshall hörlurar hängande på väskan på bilden och minsann ju måååååååste ha dyra husdjur för annars är de helt ensamma i hela världen (bredvid står den leende sambon?..)
För att inte tala om de trådar som förekommit på FL i samma anda där de inte har mat och bara måste ha jättedyra olycksfallsförsäkringar och 6 gånger dyrare mobilabonnemang än jag har för de bara måste ringa dyra videosamtal timvis utomlands och absolut inte kan välja en digital tjänst till detta osv.
eller envisas med snordyr alternativmedicin vilket naturligtvis inte täcks av högkostnadsskyddet
nej man har inte råd med vad som helst på ?existensminimum?, men man har råd med det som är nödvändigt som legitimation och näringsmässigt ok mat och mediciner som den vanliga sjukvården anser nödvändiga och nödv kläder
Och detta är aktuellt idenna tråd hur?
Jag har inga marshall-hörlurar, jag har inte ens en handväska. Det jag har är 75% sjukersättning, fast mina läkare, ja, flera i olika områden, anser att jag borde ha 100% för flera år sedan. Det jag har är flera dyra mediciner som inte går under högkostnadsskyddet. Det jag har är skulder upp över öronen för att FK tog 1,5 år på sig att utreda om jag skulle ha sjukersättning, och soc inte gav mig mer än akuta matpengar för att "jag ändå skule få pengar från FK", och min hyresvärd var snäll och inte vräkte mig utan lade mina hyresskulder på hög. Det jag har är ett antal självmordsförsö ki bagaget för att jag blivit så illa behandlad av myndigheter och av andra som bara vräker ur sig en massa skit. Det jag har är ett liv som egentligen inte är värt att leva.
Och ändå gjorde jag en jävla tråd för att be om hjälp att få ut fattiga 400 kronor från en bakgirolapp.
OCH FÅR EN MASSA SKIT FÖR DET. TACK SÅ IN I HELVETE OCH FÖRLÅT FÖR ATT MAN EXISTERAR!
Och ett djupt tack till Anonym (Meny) för att du försökte hjälpa till.