• Anonym (Kaffedraken)

Finns det ens seriösa män på denna sajt?

Skrev en kvinna på en dejtsida. Det verkar som att många kvinnor ställer samma fråga.
    Så min fråga är: finns det ens seriösa män på dejtsidor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det ens seriösa män på denna sajt?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Emma) skrev 2022-12-26 23:29:34 följande:
    Pratar du om dig själv nu?
    Underförstått, att många killar fungerar så.

Det kan växla mellan att vara seriösa och oseriösa beroende på vem de möter. Du klippte rätt mycket i min text.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-12-26 23:31:03 följande:
    Underförstått, att många killar fungerar så.

Det kan växla mellan att vara seriösa och oseriösa beroende på vem de möter. Du klippte rätt mycket i min text
    Jag klippte mycket för att jag just ville få svar på just denna fråga.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Emma) skrev 2022-12-26 23:36:35 följande:
    Jag klippte mycket för att jag just ville få svar på just denna fråga.
    Ok, svaret på frågan är att jag fungerar så.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-12-26 23:43:52 följande:
    Ok, svaret på frågan är att jag fungerar så.
    Då ska du inte dejta mig för jag ligger inte med en kille efter några få dejter 
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Emma) skrev 2022-12-26 23:46:49 följande:
    Då ska du inte dejta mig för jag ligger inte med en kille efter några få dejter 
    Det är nog en klok princip om du vill undvika en sådan som mig.

Är jag verkligt intresserad så kan jag förstås vänta flera dejter. Men då är jag verkligt intresserad av tjejen. Sen kan man ju diskutera hur bra kille jag är att vara tillsammans med. Den saken inser jag. Men så ligger det i vart fall till.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-12-26 23:13:22 följande:
    Synd... Nästa gång du får chansen! Tuta och kör! Antingen blir det att vandra genom pärleporten. Eller så blir det nobben. Men försöker du inte får du ju aldrig flyga drake, rasa hunden, eller föra Fredrik Reinfeldt in och ut ur Rosenbad!

Det här med vad andra tycker om dig.... Släpp det. Finns inget bra sätt att försvara varför du ligger med någon som är hälften så gammal som dig själv. Men det är jävligt nice.

Jag brukar gå på det sistnämnda och acceptera snacket bland grannarna.
    Jag har för dåligt självförtroende, så jag skulle aldrig våga göra nåt sånt. Bara hänt en gång, med en äldre kvinna. Men då var det elektriskt mellan oss, så jag var helt enkelt tvungen. Med en yngre kvinna skulle jag aldrig våga.
    En del kvinnor säger att dom tar initiativen, så man får väl hoppas på det då. Hände mig på en dejt. Hon var också äldre. Då blev det åka av. 

Jag vet, jag gör ju det som känns bäst för mig. Att kvinnor sen dömer det, inte mycket att göra. Kvinnor gillar att klaga på män och har svårt att hålla käften.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-27 07:43:52 följande:
    Kvinnor gillar att klaga på män och har svårt att hålla käften.
    Som du då. Men det är tydligen ok....
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nope) skrev 2022-12-27 07:46:24 följande:
    Som du då. Men det är tydligen ok....
    Jag säger inte till kvinnor att det är fel om dom träffar yngre eller äldre män. Det angår inte mig. Jag dömer inte som kvinnor gör.
  • Anonym (Igen)

5 tråden anmäld för spam

• Anonym (Female)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-26 22:19:22 följande:
    Jag får skylla mig själv också som skrev här, jag var sårbar då, och korkad nog att inte fatta hur många beter sig på nätet. Många hoppade på tåget och ville ge mig en känga. Att trycka ner andra är livets höjdpunkt för vissa.
    Jag blev ledsen av att min syster var likadan, och visade sig vara en av dom största hycklarna av alla.
    Jag tyckte den här yngre kvinnan var tillräckligt vuxen, 24 år.

Ja, dom flesta sa (även min syster) att dom flesta kvinnor vill ha jämnåriga. Gällde inte hon själv dock.
    Vet inte vad folk menar egentligen? Så om det känns rätt, så gör man fel?

Ja, livet kan överraska ibland. Jag lärde mig en sak i alla fall. Jag kommer aldrig mer ta såna initiativ med en yngre kvinna igen.

Nja, jag tycker inte du fick skylla dig själv när du vände dig hit för att bolla ditt dilemma. I god tro. Vi är ju ingen fortune teller och vet därför inget på förhand om hur folk kan bete sig på nätet.

Tråkigt när din syster inte uppmuntrade dig, speciellt när du delade dina känslor. Och 24 år är ingen purung ålder när de flesta tjejer/killar hunnit skaffa sig erfarenheter i den åldern. 

Vet inte själv om jag skulle våga ta ett initiativ igen med en >15 år äldre kille. För oss var känslorna mest ömsesidiga men med klen tajming. Så när jag delade min känsla var jag övertygad om att den gick i två riktningar.

Svar på tråden Finns det ens seriösa män på denna sajt?