• Anonym (Kaffedraken)

Finns det ens seriösa män på denna sajt?

Skrev en kvinna på en dejtsida. Det verkar som att många kvinnor ställer samma fråga.
    Så min fråga är: finns det ens seriösa män på dejtsidor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det ens seriösa män på denna sajt?
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Female) skrev 2022-12-26 20:49:00 följande:

Kapa och kapa. Det är väl närmast din sysselsättning som du projicerar. Vi, du och jag, befinner oss här tack och lov på ett öppet forum där var och en har full rätt att uttrycka sin åsikt. Vi har en moderator som hanterar poster som går överstyr. 

Usch, vad du tjatar i alla trådar om den tunna luften. När det i själva verket handlar om något helt annat. Nämligen takhöjden. Den måste få vara tillräckligt hög. Något som jag är säker på att du inser innerst inne. 

Personligen sammankopplade jag FYI med en debattör i den kontext du nämnde förkortningen. Nej, jag använder inte engelska talessätt oftare än Herrn själv gör. Det friska här består mest i begreppet nya friska vindar. 

Mm, du missförstod fullständigt. 
    Jag talar om den tunna luft där du ser ner på oss andra korkade och kunnighetstörstande FL-skribenter. Jag diskuterar inte andra och/eller ger dem en/två diagnoser. 
    Jag projicerar inget utan beskriver hur du håller på. I alla trådar du hoppar in i. 
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Female) skrev 2022-12-26 21:07:00 följande:

Människan är mångfacetterad. Efter barndomstrauman kan en individ få ett oemotståndlig behov av att bearbeta olika sidor av sin personlighet i rollspel. Och det kan absolut gå utöver de dominans/undergivenhet rollspel vi ofta talar om här på forumet. En gestalterapeut skulle typ kunna relatera till rollbyten i ett läkande och bearbetande syfte. 

Uppfattar personligen KD som en intelligent person som fullt medvetet och avsiktligt bearbetar en aspekt av sitt vuxenliv (en traumatiserande olycklig förälskelse) men som garanterat (jag intygar) har många, många, fler strängar på sin lyra än vad som exponeras i ?rollen? som drake. 

Med det sagt hävdar jag inte på fullt allvar att just ditt nick vore samma som killens med alla nick eller signaturer. Tänker mest att vi alla på en öppen plattform utan verklighetsprövning IRL behöver vara lite extra vaksamma och försiktiga. 

Barndomstrauman?

Du kan ha olika nic för att du vill skriva anonymt och du "känner" folk med det andra nic.

Jag skriver med flera nic. Men aldrig i samma tråd.
  • Anonym (Female)
    Anonym (Nope) skrev 2022-12-26 21:00:46 följande:
    Mm, du missförstod fullständigt. 
    Jag talar om den tunna luft där du ser ner på oss andra korkade och kunnighetstörstande FL-skribenter. Jag diskuterar inte andra och/eller ger dem en/två diagnoser. 
    Jag projicerar inget utan beskriver hur du håller på. I alla trådar du hoppar in i. 

Jaha, sorry. Nej, dömande är inte min ledstjärna och jag ser inte ned på någon utan lär mig ofta något nytt i Sex och Samlevnad. Det i sin tur bidrar till en ökad förståelse. Ändå har jag märkt en relativ vanlig företeelse är att diskutera andra i en tråd; speciellt i en som handlar just om vad vi kvinnor anser om männens seriositet! Inte sant? Ska vi tjejer sätta en munkavle på, generat titta ned i marken och hymla om våra intryck? Vilken standard får vi då i diskussionen? 

Om du anser jag diagnosticerat en medskribent här eller i en annan tråd ber jag dig vänligast citera mig. I praktiken är jag emot överdrivet diagnosticerande. Men jag lyssnar på och avfärdar inte en människa som känner sig traumatiserad. Diagnostiken ska till syvende och sist alltid en legitimerad praktiker sköta.

• Anonym (Female)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-12-26 21:11:30 följande:
    Barndomstrauman?

Du kan ha olika nic för att du vill skriva anonymt och du "känner" folk med det andra nic.

Jag skriver med flera nic. Men aldrig i samma tråd.

Ja, barndomsupplevelser som sätter djupa spår. Som medvetet (i terapi ex vis) eller mer omedvetet (rollspel, kärleksfulla och bekräftande relationer ex vis) bearbetas. 

jo, jag vet att det går att skriva anonymt och byta sin signatur i olika trådar. Så gör också jag, som du gör, mest för variationens skull och på kul. 

Inte heller jag skriver med flera nick/signaturer i samma tråd. Men jag och flera med mig har märkt av när någon satt det hela i system. Vi har fnissat till när personen klickat fel och ?kuppen? avslöjats. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Female) skrev 2022-12-26 21:07:00 följande:

Människan är mångfacetterad. Efter barndomstrauman kan en individ få ett oemotståndlig behov av att bearbeta olika sidor av sin personlighet i rollspel. Och det kan absolut gå utöver de dominans/undergivenhet rollspel vi ofta talar om här på forumet. En gestalterapeut skulle typ kunna relatera till rollbyten i ett läkande och bearbetande syfte. 

Uppfattar personligen KD som en intelligent person som fullt medvetet och avsiktligt bearbetar en aspekt av sitt vuxenliv (en traumatiserande olycklig förälskelse) men som garanterat (jag intygar) har många, många, fler strängar på sin lyra än vad som exponeras i ?rollen? som drake. 

Ja, det var faktiskt jobbigt. Och jag tror det var ett slags trauma för mig. Även en ögonöppnare. Hade aldrig trott jag skulle få såna känslor för en så mycket yngre kvinna. Trodde inte heller att kvinnor dömer och hycklar så mycket som dom gör.

Ja, jag har fler sidor än dom jag visar upp här. Som dom flesta människor har.

Olyckligt kär

Det finns tillstånd som vi förväntas kunna hantera utan professionell hjälp. Ett bra exempel på det är att vara olyckligt kär. Men förlusten av en kärleksrelation eller att lida av obesvarad kärlek är bland det mest smärtsamma en människa kan vara med om.

• Anonym (Nope)
    Anonym (Female) skrev 2022-12-26 21:28:05 följande:

Jaha, sorry. Nej, dömande är inte min ledstjärna och jag ser inte ned på någon utan lär mig ofta något nytt i Sex och Samlevnad. Det i sin tur bidrar till en ökad förståelse. Ändå har jag märkt en relativ vanlig företeelse är att diskutera andra i en tråd; speciellt i en som handlar just om vad vi kvinnor anser om männens seriositet! Inte sant? Ska vi tjejer sätta en munkavle på, generat titta ned i marken och hymla om våra intryck? Vilken standard får vi då i diskussionen? 

Om du anser jag diagnosticerat en medskribent här eller i en annan tråd ber jag dig vänligast citera mig. I praktiken är jag emot överdrivet diagnosticerande. Men jag lyssnar på och avfärdar inte en människa som känner sig traumatiserad. Diagnostiken ska till syvende och sist alltid en legitimerad praktiker sköta.

Du gissade utan omsvep att en person var både polyamorös och sexberonde. Även Kaffedraken fick din "opinion" och en trolig grund till sitt beteende. 
    Det inte ok att diskutera andra medlemmar och lägga på dem diagnoser. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nope) skrev 2022-12-26 21:48:51 följande:
    Du gissade utan omsvep att en person var både polyamorös och sexberonde. Även Kaffedraken fick din "opinion" och en trolig grund till sitt beteende. 
    Det inte ok att diskutera andra medlemmar och lägga på dem diagnoser. 
    Jag vet inte hur många gånger folk här spekulerar i vilka diagnoser jag ev. har. Sånt får stå kvar. Kanske inte räknas som förtal eller personangrepp? I alla fall inte när andra skriver sånt. Själv så blir jag spärrad och anmäld hela tiden. Trots att jag inte skriver sånt till andra. Jag är en av dom otrevligaste här på FL:
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-26 21:53:07 följande:
    Jag vet inte hur många gånger folk här spekulerar i vilka diagnoser jag ev. har. Sånt får stå kvar. Kanske inte räknas som förtal eller personangrepp? I alla fall inte när andra skriver sånt. Själv så blir jag spärrad och anmäld hela tiden. Trots att jag inte skriver sånt till andra. Jag är en av dom otrevligaste här på FL:
    Haha det är för att du är artig nog att inte anmäla angreppen på dig.

Sen finns det andra som anmäler allt. Sådana som rider genom livet sköra som porslin och en hel alptopp uppkörd där bak!

Jag är inte avundsjuk på din situation. Men du är ju knappast elak eller oartig.

Lite on topic. Du skrev i början att tjejer på dejtingsiter börjar snacka sex med dig. Samtidigt har du ju skrivit att du inte haft sex på 16år. Hur fan gör du för att sumpa det?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-12-26 22:01:51 följande:
    Haha det är för att du är artig nog att inte anmäla angreppen på dig.

Sen finns det andra som anmäler allt. Sådana som rider genom livet sköra som porslin och en hel alptopp uppkörd där bak!

Jag är inte avundsjuk på din situation. Men du är ju knappast elak eller oartig.

Lite on topic. Du skrev i början att tjejer på dejtingsiter börjar snacka sex med dig. Samtidigt har du ju skrivit att du inte haft sex på 16år. Hur fan gör du för att sumpa det?
    Jo, jag anälde en del saker som jag anser var grova och väldigt dålig stil. Hände inget.
    Så det är lite hur som helst här på forumet tyvärr.

Några av dom träffade jag inte irl, det rann ut i sanden. Sen var det några jag träffade och vi klickade inte.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-26 22:05:38 följande:
    Jo, jag anälde en del saker som jag anser var grova och väldigt dålig stil. Hände inget.
    Så det är lite hur som helst här på forumet tyvärr.

Några av dom träffade jag inte irl, det rann ut i sanden. Sen var det några jag träffade och vi klickade inte.
    Okej, går det fel på dejterna för att du inte vill ha dem eller för att de inte vill ha dig?

Dvs vart går det fel?
Svar på tråden Finns det ens seriösa män på denna sajt?