• Anonym (Kaffedraken)

Finns det ens seriösa män på denna sajt?

Skrev en kvinna på en dejtsida. Det verkar som att många kvinnor ställer samma fråga.
    Så min fråga är: finns det ens seriösa män på dejtsidor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det ens seriösa män på denna sajt?
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Female) skrev 2022-12-26 16:53:25 följande:
    Ignore. 👎 jodå, den kvinnliga debattören och jag har slagit ihop våra klokheter. Nix, även om anfall är bästa försvar för dig blir jag aldrig killen FYI. Är säker på att du innerst inne vet den saken och självklart fixar skilja oss åt (när du nämner killens namn). Har själv inte sett den signaturen på ett tag men gillar definitivt killens opinions. Det finns människor som har viktigare uppgifter för sig utöver att hänga i 75% av trådarna på FL. Uppfattar att du endast är förnärmad när någon ?utifrån? genomskådat somligt. Din personliga vendetta mot schysta FYI får du dra med honom. Din kritik av min opinion istället för åsikt kan du personligen ta till dig, när det kryddas med dylikt i överkant i dina inlägg. Oavsett nick.
    Men du är ju bara för mycket! Luften är verkligen tunn där uppe. Jag nämner inte någon annan  eller att du är någon annan. Jag vet vem du är eftersom ditt sätt att skriva är omisskännligt. FYI betyder "for your information" dvs jag upplyste just dig om att en del skribenter alltid känns igen trots olika namn. Det borde ju du veta som blandar friskt mellan engelska och svenska. 
    Hysteriskt kul att du tror jag är förnärmad över att du avslöjat något som inte är en hemlighet. 
    Att du tillåts grassera/kapa/ta över trådar som du gör är märkligt. 
    Att du tror ingen känner igen dig är skoj. 
  • Valuta2019

Jag är seriöst (man), men lever på ca existensminimum, men då spelar det väl ingen roll längre om jag är seriöst eller inte, för då är man väl redan körd ändå att träffa någon tyvärr.

• Anonym (Hänt)
    Tecum skrev 2022-12-25 15:12:59 följande:
    Hur f-n får du ihop att vi skulle vara samma person? Jag höll med TS om att det är roligare att vara ett par än singel, det är allt. Att skriva korrekt svenska är ingen större prestation, många här är bra på det.
    Kanske för att det hänt vid ett tidigare tillfälle? (dock inte med namnet kaffedraken)
  • Anonym (Nope)
    Valuta2019 skrev 2022-12-26 20:08:55 följande:

Jag är seriöst (man), men lever på ca existensminimum, men då spelar det väl ingen roll längre om jag är seriöst eller inte, för då är man väl redan körd ändå att träffa någon tyvärr.

Det tror jag inte. Om du intalar dig det så riskerar  det däremot  bli  något som står i vägen för dig. 
    Jag tror inte seriös måste betyda välbärgad. 
    Man kan ha dålig ekonomi av olika orsaker. Har jag det knackigt så gör det mig inte oseriös när det gäller att dejta mig. 
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Emma) skrev 2022-12-26 13:05:49 följande:
    Nej alla killar är inte oseriösa på FL 
    Alla killar är inte oseriösa som du säger...

Snarare ligger sanningen i att vi kan ställa om. Går jag på en dejt med en tjej. Inser att jag inte vill bli tillsammans med henne eller gå vidare på något sätt.

Nog sätter jag på henne ändå om jag får chansen. Men något seriöst blir det aldrig.

En del tjejer, långt ifrån alla. Men de har krav/personligheter som väldigt få killar är beredda att acceptera. De kan få uppfattningen att det inte finns seriösa killar. Problemet är att de inte är seriösa med henne.
  • Tecum
    Anonym (Hänt) skrev 2022-12-26 20:14:25 följande:
    Kanske för att det hänt vid ett tidigare tillfälle? (dock inte med namnet kaffedraken)
    Men Kaffedraken är så etablerad här, kanske med rekord i antal trådar/inlägg. Alla känner honom, på gott och ont. De som kan få för sig att vi är samma person har uppenbarligen inte läst några av mina inlägg i andra trådar, t ex i samhälle, politik, litteratur.

Och vem skulle ha tid att sköta Kaffedrakens alla trådar och dessutom skriva andra i en massa ämnen? Jag jobbar i princip heltid och är mest här på kvällarna.
  • Guldnovan
    Tecum skrev 2022-12-26 20:37:40 följande:
    Men Kaffedraken är så etablerad här, kanske med rekord i antal trådar/inlägg. Alla känner honom, på gott och ont. De som kan få för sig att vi är samma person har uppenbarligen inte läst några av mina inlägg i andra trådar, t ex i samhälle, politik, litteratur.

Och vem skulle ha tid att sköta Kaffedrakens alla trådar och dessutom skriva andra i en massa ämnen? Jag jobbar i princip heltid och är mest här på kvällarna.
    Oroa dig inte, ingen tror du är Kaffedraken. 
  • Anonym (Female)
    Anonym (Nope) skrev 2022-12-26 20:03:41 följande:
    Men du är ju bara för mycket! Luften är verkligen tunn där uppe. Jag nämner inte någon annan  eller att du är någon annan. Jag vet vem du är eftersom ditt sätt att skriva är omisskännligt. FYI betyder "for your information" dvs jag upplyste just dig om att en del skribenter alltid känns igen trots olika namn. Det borde ju du veta som blandar friskt mellan engelska och svenska. 
    Hysteriskt kul att du tror jag är förnärmad över att du avslöjat något som inte är en hemlighet. 
    Att du tillåts grassera/kapa/ta över trådar som du gör är märkligt. 
    Att du tror ingen känner igen dig är skoj. 

Kapa och kapa. Det är väl närmast din sysselsättning som du projicerar. Vi, du och jag, befinner oss här tack och lov på ett öppet forum där var och en har full rätt att uttrycka sin åsikt. Vi har en moderator som hanterar poster som går överstyr. 

Usch, vad du tjatar i alla trådar om den tunna luften. När det i själva verket handlar om något helt annat. Nämligen takhöjden. Den måste få vara tillräckligt hög. Något som jag är säker på att du inser innerst inne. 

Personligen sammankopplade jag FYI med en debattör i den kontext du nämnde förkortningen. Nej, jag använder inte engelska talessätt oftare än Herrn själv gör. Det friska här består mest i begreppet nya friska vindar. 

• Tecum
    Guldnovan skrev 2022-12-26 20:40:50 följande:
    Oroa dig inte, ingen tror du är Kaffedraken. 
    Haha, nä då måste de vara rätt blåsta...
  • Anonym (Hänt)
    Tecum skrev 2022-12-26 20:37:40 följande:

Säger inte att ni är samma person och vill inte heller spekulera. Säger bara att folk skriver under olika anonyma nick och diskuterar med varandra.
Svar på tråden Finns det ens seriösa män på denna sajt?