Anonym (Mimmi) skrev 2022-12-21 09:39:05 följande:
Hur länge bodde du hemma?
Och vad gjorde du hemma under tiden? Det blir ju vanligare och vanligare att unga bor hemma hos sina föräldrar långt upp i åren. Jag är intresserad av hur folk på forumet gjorde? Mina frågor är:
1) Vid vilken ålder flyttade du hemifrån? Var det den vanliga åldern i din umgängeskrets?
2) Fick du hjälp att söka bostad eller sökte du själv?
3) Vad flyttade du till? Studentkorridor? Delad lägenhet?
4) Hur försörjde du dig den första tiden?
5) Om du bodde hemma och var myndig - vad hjälpte du till med i hemmet? Hade du specifika sysslor? Betalde du något?
6) Flyttade du ut definitivt eller fick du flytta hem till föräldrarna nån period?
7) Och ni som har äldre tonåringar, hur tror ni det blir för dem jämfört med dina egna svar?
1) Jag fick en månad på mig efter studenten, sen ville pappas fru vara av med mig för gott. Så jag var väl omkring 19.
2) Nej.
3) Jag åkte som Au-pair till USA ett år och sen när jag kom hem började jag plugga och bodde då på lite olika sätt genom åren, inneboende, korridor, delade lägenhet med en kompis.
4) Först som Au-pair och sen studiemedel + extrajobb.
5) Jag skötte nästan allt i hushållet från ca 12 års ålder tills jag flyttade ut efter studenten.
6) Jag flyttade ut definitivt.
7) Mina barn kommer att få bo hemma och ha mig och sin pappas stöd i livet så mycket och länge de behöver. Ekonomi och sånt får vi ta en diskussion om när det blir aktuellt, beroende på om de pluggar eller jobbar, vill flytta eller bo kvar hemma.