• Anonym3rrjrjsfs

Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!

Hej, vem skulle ni välja Pojkvän eller bästa vän.
    Nu menar jag inte nån bekant eller så utan bästa vän. 

Har ni lämnat era vänner för en pojkvän och ångrar du det eller ej?

• Svar på tråden Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!
  • Anonym (J)

Sen finns det omogna vänner också som känner sig dumpade / bortvalda bara för att man inte är tillgänglig när som helst.

Jag har också sådana exvänner som förväntade sig att man är tillgänglig under arbetstid , nattetid osv. att diskutera ej brådskande saker . 

• Tecum

De flesta klarar lätt att både ha en partner och ändå umgås med vänner, även om det blir lite mindre tid till vännerna än under singeltiden. Det värsta som finns är väl en person som går in i en relation men ändå prioriterar vännerna och lever som om denne fortfarande var singel.

Men om det ställs på sin spets, t ex för att "vännerna" inte gillar partnern, då väljer man givetvis sin kärlek framför kompisar. Åtminstone om man är över 20...

• Anonym (Fd vännen)
    Anonym (Cilla) skrev 2022-12-13 16:04:36 följande:
    Det är skönt att du har kommit över henne. Kanske var det bra att ni ändå träffades en gång? Vi pratade om att träffas vi också när mina svåraste känslor hade lagt sig, men bollen ligger hos henne. Jag ville inte träffas först, men sedan ville jag ändå det. Nu vill nog inte hon, för hon skulle höra av sig till hösten och det har hon inte gjort. Jag har förändrats väldigt mycket på tre år och det kan hon också ha gjort, så det skulle bli lite som att ses som främlingar ändå.
    Ja, man får nog acceptera den andres val. Det finns inte riktigt något alternativ. 
    Jodå, det är lugnt.
    Kanske var det bra, för mig känns det som att det verkligen inte spelar någon roll.

Tror inte att jag skulle nappa på att ses igen, nu har det gått för lång tid. Och vad händer om hon träffar en ny man?
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (J) skrev 2022-12-13 16:58:08 följande:

Sen finns det omogna vänner också som känner sig dumpade / bortvalda bara för att man inte är tillgänglig när som helst.

Jag har också sådana exvänner som förväntade sig att man är tillgänglig under arbetstid , nattetid osv. att diskutera ej brådskande saker . 

Hade du varit tillgänglig innan? Verkar konstigt att de plötsligt började förvänta sig det, att diskutera inte brådskande saker med dig nattetid. Skönt att du är fri i alla fall. 
  • Anonym (E)
    Anonym3rrjrjsfs skrev 2022-12-13 11:19:47 följande:
    Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!

Hej, vem skulle ni välja Pojkvän eller bästa vän.
    Nu menar jag inte nån bekant eller så utan bästa vän. 

Har ni lämnat era vänner för en pojkvän och ångrar du det eller ej?

Under vilka förutsättningar? Har någon av dem betett sig illa? T ex om killen säger att man inte får umgås med sina vänner eller är kontrollerande på andra sätt så är de ju honom man gör sig av med.
  • Anonym (J)
    Anonym (Cilla) skrev 2022-12-13 17:16:12 följande:
    Hade du varit tillgänglig innan? Verkar konstigt att de plötsligt började förvänta sig det, att diskutera inte brådskande saker med dig nattetid. Skönt att du är fri i alla fall. 

Tror det handlade om att kompisen blev mer och mer krävande samtidigt jag blev mer upptagen.

Jag tycker att mina vänner kan ringa mig när som helst om det är verkligen brådskande. 

Men då menar jag sjukdom , olycka osv. 

Men den personen kunde ringa flera gånger sen sms:a att det var viktigt , och sen ville hon prata om att hennes dejt gillade andra tjejers bilder på Instagram?

30 + kvinna , ej 14 åring.

• Anonym (Cilla)
    Anonym (J) skrev 2022-12-13 17:36:33 följande:

Tror det handlade om att kompisen blev mer och mer krävande samtidigt jag blev mer upptagen.

Jag tycker att mina vänner kan ringa mig när som helst om det är verkligen brådskande. 

Men då menar jag sjukdom , olycka osv. 

Men den personen kunde ringa flera gånger sen sms:a att det var viktigt , och sen ville hon prata om att hennes dejt gillade andra tjejers bilder på Instagram?

30 + kvinna , ej 14 åring.

Oj. Sånt kanske man pratar med vänner om, men inte mitt i natten. 
  • Anonym3rrjrjsfs
    Anonym (?) skrev 2022-12-13 12:26:09 följande:
    Fjortisnivå!

Självklart blir det mindre tid med vänner om man skaffar partner men det är inte samma sak som att välja bort. Dels lär vänner för eller senare skaffa någon partner och dels spenderar man inte all tid med sin partner. Det finns tid över för vänner och annat
    Skönt att nån känner samma. 

Detta har hänt mig då min bästa vän som också blev min bonus syster ett tag skivigt mig för en kille i snart 5 månader nu
  • Anonym3rrjrjsfs
    Fiona M skrev 2022-12-13 16:44:22 följande:
    Jävligt dåligt beteende som straffar sig när det tar slut med pojk/flickvännen (och det gör det ju 95 gånger av 100).

Skyll dig själv om vännerna inte är kvar efter att du visat hur oviktiga de är.
    Tack känner exakt samma
  • AndyPandyLandy

Så vida inget konstigt hänt så ska man kunna ha både en bästa vän och en pojkvän. Det bästa är att inte umgås hela tiden med sin pojkvän utan hitta en bra balans mellan egentid och pojkvän. 

Svar på tråden Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!