Inlägg från: Anonym (Fd vännen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fd vännen)

Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!

Min fd kompis valde sin nya kille framför precis allt och alla.
    Från att ha varit väldigt nära och umgåtts mycket, hittat på saker vh när hon var barnfri, gått på loppisar... ja allt. Till att bara ha ögon för honom.

Jag sa det till henne, att struntar du i dina vänner nu så kanske vi inte finns kvar när/om det tar slut.
    Svaret jag fick var "jag bara mååååååååste vara med honom".

Sen tog det slut.
    Vi har ingen kontakt idag.
    Vad jag vet har hon en "vän" kvar och denna vän utnyttjar henne mest som barnvakt och piga för att hon är en latmask själv.

• Anonym (Fd vännen)
    Anonym (Cilla) skrev 2022-12-13 15:33:32 följande:
    Vad tråkigt. Ändå har du lite koll på henne låter det som. Tänk om man bara kunde släppa taget? Typ ja, det hände, ja det var riktigt tråkigt, nu går jag vidare. Men om man en gång brytt sig mycket om någon finns den ju kvar där någonstans.

Ibland vaknar jag med tankar på speciellt en vän, fortfarande efter tre år. Jag undrar hur det går, och är ganska säker på att hon tänker på mig också. Men jag ser inte hur vi skulle kunna gå tillbaka. Hon ser inte att hon gjorde något fel. 
    Jag vet det för att jag känner hennes granne.
    Faktiskt hörde jag av mig en gång efter hon blev singel igen, vi sågs en gång och sen blev det som det blev. 
    Jag tänker inte jaga henne, jag sträckte ur en hand men den släppte hon igen.

Så hon får väl vara piga och barnvakt. Jag gråter inte för det, även om det är synd.
  • Anonym (Fd vännen)
    Anonym (Cilla) skrev 2022-12-13 16:04:36 följande:
    Det är skönt att du har kommit över henne. Kanske var det bra att ni ändå träffades en gång? Vi pratade om att träffas vi också när mina svåraste känslor hade lagt sig, men bollen ligger hos henne. Jag ville inte träffas först, men sedan ville jag ändå det. Nu vill nog inte hon, för hon skulle höra av sig till hösten och det har hon inte gjort. Jag har förändrats väldigt mycket på tre år och det kan hon också ha gjort, så det skulle bli lite som att ses som främlingar ändå.
    Ja, man får nog acceptera den andres val. Det finns inte riktigt något alternativ. 
    Jodå, det är lugnt.
    Kanske var det bra, för mig känns det som att det verkligen inte spelar någon roll.

Tror inte att jag skulle nappa på att ses igen, nu har det gått för lång tid. Och vad händer om hon träffar en ny man?
Svar på tråden Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!