Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!
Hej, vem skulle ni välja Pojkvän eller bästa vän.
Nu menar jag inte nån bekant eller så utan bästa vän.
Har ni lämnat era vänner för en pojkvän och ångrar du det eller ej?
Innan jag svarar så undrar jag, varför ska man lämna vänner för att man har pojkvän? Vad menar du exakt med din fråga?
Innan jag svarar så undrar jag, varför ska man lämna vänner för att man har pojkvän? Vad menar du exakt med din fråga?
Jag valde vänner framför min pojkvän som jag hade i tjugoårsåldern några gånger när jag behövde välja, men då handlade det om att gå på middag med vänner eller vara hemma med pojkvännen. Jag tror inte att han led så mycket. Men det var för att jag inte hade riktiga vänner som ung och var så glad över att ha så jag valde den.
Sedan, tragiskt nog, visade det sig att mina vänner inte var riktiga vänner när det tog slut med pojkvännen. Flera. var inte där som stöd. Några av dem till och med umgicks med honom efteråt. Men inte alla. Det fanns de som var kvar länge, tills andra saker drev oss isär.
Till en ung person skulle jag ge rådet att hitta en partner som är som en vän om du inte redan har äkta vänner. Ungdomsvänner är ofta flyktiga bekanta som väljer bort dig när de fått andra mål i livet. Och om ditt mål är familj, vänta inte, utan skapa en så fort du har träffat en fin partner.
Min erfarenhet är att vänskap brukar tåla att gå på sparlåga under förälskelsefasen av en ny relation. Efter ett par månader hittar man tillbaka till varandra igen.
Min erfarenhet är att vänskap brukar tåla att gå på sparlåga under förälskelsefasen av en ny relation. Efter ett par månader hittar man tillbaka till varandra igen.
Skulle ALDRIG lämna min bästa vän för en kille/tjej! Hon har alltid ställt upp för mig i alla lägen även om jag gjort dumma val, vi berättar allt för varandra och jag skulle inte klara mig hälften så bra som jag gör i livet om det inte vore för henne. Finns inte på världskartan att jag skulle dumpa min bästa vän. Däremot skulle jag genast dumpa en partner som tyckte att jag skulle lämna mina vänner... STOR varningsflagg på det.