• Anonym (J)

Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!

Det är ingen förlust om man slipper en sådan person som dumpar sina vänner när hen har en partner.
    Det värsta är när någon kommer tillbaka och låtsas att allt är som vanligt när hen blir dumpad.

Jag har aldrig valt bort en vän för en partner eller tvärtom.
    Givetvis har man mindre tid på vänner när livet är mer upptaget , partner , jobb , barn.

Det kallar jag absolut inte för att välja bort vänner bara för att man har mindre tid. 

Anonym3rrjrjsfs skrev 2022-12-13 11:31:58 följande:
    Hej,
    Menar bara att många väljer bort vänner efter dem blivit kära och därför undrar jag nog mest om någon här valt bort sin bästa vän för en partner och hur blev det i efterhand
  • Anonym (J)

Sen finns det omogna vänner också som känner sig dumpade / bortvalda bara för att man inte är tillgänglig när som helst.

Jag har också sådana exvänner som förväntade sig att man är tillgänglig under arbetstid , nattetid osv. att diskutera ej brådskande saker . 

• Anonym (J)
    Anonym (Cilla) skrev 2022-12-13 17:16:12 följande:
    Hade du varit tillgänglig innan? Verkar konstigt att de plötsligt började förvänta sig det, att diskutera inte brådskande saker med dig nattetid. Skönt att du är fri i alla fall. 

Tror det handlade om att kompisen blev mer och mer krävande samtidigt jag blev mer upptagen.

Jag tycker att mina vänner kan ringa mig när som helst om det är verkligen brådskande. 

Men då menar jag sjukdom , olycka osv. 

Men den personen kunde ringa flera gånger sen sms:a att det var viktigt , och sen ville hon prata om att hennes dejt gillade andra tjejers bilder på Instagram?

30 + kvinna , ej 14 åring.

• Anonym (J)
    Anonym (Cilla) skrev 2022-12-13 20:43:10 följande:
    Oj. Sånt kanske man pratar med vänner om, men inte mitt i natten. 

Absolut. Problemet var inte att hon ville prata om detta rent allmänt  , utan att hon ringde om liknande saker mitt i natten , under arbetstid  , sms:ade att det var jätteviktigt, jag måste genast ringa tillbaka osv.
    Först trodde jag att någon har blivit sjuk , typ hennes barn.
    Sen försökte hon malla på om vem snubben like-ade på Facebook/Instagram och hon blev jättesur när jag inte kunde / ville diskutera detta just då. 

Svar på tråden Vem väljer du? Pojkvän eller Bästa vän!