• Anonym (TS)

Vågar jag?!

Jag är 40 år och nybliven singel efter ett långt förhållande. Jag är överlycklig över min nya frihet och min sexlust har kommit tillbaka med en smäll!
    Men det var många år sedan jag var med en ny man. Har hunnit få två barn och kroppen ser definitivt inte ut som den gjorde för. Mjuk mage som hänger lite, stora men ganska hängiga bröst. Bristningar. Ja, inte en pingla helt enkelt. 

Med kläder ser jag helt okej ut och jag har hånglat en del men jag vågar helt enkelt inte klä av mig. Trots att jag blir så jä*la kåt med en man.

Hur kommer jag över detta? Jag vill ju ha sex!

• Svar på tråden Vågar jag?!
  • Anonym (48)

Jaha då kapar han ännu en tråd och undervisar om kvinnans kropp och sexliv....

• Anonym (48)
    Anonym (Normen) skrev 2022-12-11 10:40:18 följande:
    Ja, som "48" som Lovar...

e inlägg en gång.

Det är ingen fara, jag lovar att männen inte  delar din uppfattning. Jag var en mullig 48-åring som började om efter 4 barn och 25 år som gift. Jag får  beröm för min mjuka, fylliga kropp och nu som 56 håller det i sig. Mitt sexliv är bättre än någonsin och lusten är på topp. 

Svårare är det däremot att finna kärleken igen men det är en helt annan fråga. 

Ja jag lovar. Jag är till skillnad från dig en medelålders kvinna med bröst, rumpa OCH mage som utan problem träffat många  män. 
    En man utan erfarenhet som protesterar när jag berättar om min erfarenhet till en annan kvinna, hur tänker du där? 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (48) skrev 2022-12-11 11:08:42 följande:
    Ja jag lovar. Jag är till skillnad från dig en medelålders kvinna med bröst, rumpa OCH mage som utan problem träffat många  män. 
    En man utan erfarenhet som protesterar när jag berättar om min erfarenhet till en annan kvinna, hur tänker du där? 
    Men du kan inte lova något bara så där. Alla har vi olika erfarenhet.
    jag har aldrig fått uppskattning för min kropp med de män jag legat med sedan skilsmässan.
  • Anonym (Kvinna 49)

(Ledsen) såna man ska du inte ligga med! Bara de som uppskattar dig gör den du är ska få åtnjuta din lust!

• Anonym (48)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-12-11 11:37:44 följande:
    jag har aldrig fått uppskattning för min kropp med de män jag legat med sedan skilsmässan.
    Ok så för att du aldrig fått uppskattning så gäller det alla? Det finns massor med män som inte bryr sig om kilon hit och som vet hur kvinnor ser ut i vår ålder. Är det provocerande att höra att jag som tjock får komplimanger? Jag får alltid  uppskattning  av de män jag varit intim med men ska alltså vara tyst och hålla med ts om att det är kört för hennes del redan som 40+?  Det har lika mycket med personlighet och bemötande att göra som om man är "normsnygg" eller inte. 
    Varför ligger du med män du tror inte uppskattar dig? Varför tror du att de inte uppskattar dig? 

Jo jag kan lova att ts oroar  sig i onödan. 
  • Anonym (TS)

Tjafset om hur jobbigt det minsann är för männen också kan flyttas till en egen tråd. Nu handlar det om MIN osäkerhet. 

• Anonym (Kärring mot strömmen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-12-11 11:37:44 följande:

Stolpskott till gubbar du träffat? Du är säkert jättefin. Alla har något vackert. Du nämnde ögon. Det kan va hårsvall, snygga ben, kvinnlig bak mm. Sen gällande kvinnors mkt vanliga komplex för sina magar finns ett indiskt talesätt som stärker: En kvinna med lite rund mage är en riktig kvinna. 

Kärring mot strömmen är jag. Har väninnor 80 plus med älskare i sin ålder. Och roligt har vi med eller utan lite lösa former. 80 åriga kvinnor får komplimanger och uppskattning av rätt gubbe. 

• Anonym (TS)
    Anonym (48) skrev 2022-12-11 08:46:20 följande:

Det är ingen fara, jag lovar att männen inte  delar din uppfattning. Jag var en mullig 48-åring som började om efter 4 barn och 25 år som gift. Jag får  beröm för min mjuka, fylliga kropp och nu som 56 håller det i sig. Mitt sexliv är bättre än någonsin och lusten är på topp. 

Svårare är det däremot att finna kärleken igen men det är en helt annan fråga. 

Jag har gått med på en dejtingsida och får väldigt mycket uppmärksamhet. Jag är chockad! Har även träffat några och hånglat nån gång. Men sen tar det stopp för mig. Jag vågar inte låta dem komma in under kläderna. Trots att de verkligen verkar uppskatta mig när jag är påklädd. 

Och jag blir kontaktad av unga killar också, i 25-års åldern. Som också ger en massa komplimanger och vill ses.

Jag ser som sagt helt okej ut påklädd. Har ett fint ansikte. Men jag kan ju inte leva utan sex resten av mitt liv.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kvinna 49) skrev 2022-12-11 11:50:22 följande:

(Ledsen) såna man ska du inte ligga med! Bara de som uppskattar dig gör den du är ska få åtnjuta din lust!

Därför jag gett upp dejting helt nu. Dejtade rätt aktivt i 4 år och fann aldrig uppskattning. Gjorde ett försök igen för några månader sen (då jag verkligen verkligen saknar sex, närhet och hoppas på kärlek) men det var samma skit. Känns meningslöst att fortsätta hoppas då.

(så trist när man läser om alla män i sexlösa förhållanden och ofrivilliga singlar...här är en kvinna som verkligen älskar sex och närhet men som aldrig får känna sig sexig eller attraktiv

• Anonym (TS)
    Anonym (48) skrev 2022-12-11 10:40:56 följande:
    Hur svarar det på kvinnans fråga utifrån hennes situation? 
    Helt irrelevant. 
Svar på tråden Vågar jag?!