• Hedda04

Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

• Svar på tråden Besviken på regeringen
  • nihka
    KillBill skrev 2023-01-14 14:14:45 följande:

Det allvarliga är att med den SD styrda M/KD/L regeringen så är den svenska yttrandefriheten är på väg att minska 

Ulf Kristersson säger nu att Sverige skulle reagera med samma ilska om något liknande hade riktats mot Sverige.  Det är ett nytt agerande. När en docka av Reinfeldt brändes i Pakistan år 2007 tog den svenska statsministern detta med ro.

Nja, inte rakt av. Är helt säker på att SD inte har några planer på att beordra marionettregeringen att agera kraftigt eller ens alls mot muhammedkarikatyrer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill

Den SD-styrda M/KD/L regeringen skiter i offentlighetsprinccipen.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2023-01-14 14:16:25 följande:
    T.ex. forumets nazistinakramare?
    Sveavägen 68:s drängar?
    Ja, dom. De som "absolut inte är antisemiter utan bara antisionister" men som ändå ständigt använder antisemitiskt språk och bilder så fort se närmar sig området.

Det är för att ta den här typen av beslut som den blå-gula regeringen blivit vald.

Diktaturer som dessa (Hamas, PA) har pengar så det räcker fär att sköta om sitt folk men ledarna väljer att dels försnilla medel åt sig själva, dels betala terrorism. Våra skattemedel ska inte gå till guldpläterade badkarskranar i Abbas presidentpalats och inte heller till Hamas raketer

Det absolut vettiga är att främst ta bort det icke-specifika biståndet i FN:s regi. Det är absolut mest utsatt för korruption. Sverige har betalat över en halv miljard om året dit bara för "Palestina" genom UNRWA.
    Blå och gul
  • KillBill

Den SD styrda M/KD/L regeringen urholkar den svenska demokratin.

"I det här landet får man rita rondellhundar. Man får bränna en koran. Man får hänga en docka som föreställer en despot upp och ner. Uttryck av det slaget kan vara stötande, makabra, osmakliga ? men de är tillåtna, och det är viktigt, om detta har vi varit överens. Nu säger Kristersson i tv att dockhängningen är "farlig för svensk säkerhet" och det är ju ett sätt att meddela medborgarna: så där får ni inte göra"

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-15 10:53:54 följande:
    Ja, dom. De som "absolut inte är antisemiter utan bara antisionister" men som ändå ständigt använder antisemitiskt språk och bilder så fort se närmar sig området.

Det är för att ta den här typen av beslut som den blå-gula regeringen blivit vald.

Diktaturer som dessa (Hamas, PA) har pengar så det räcker fär att sköta om sitt folk men ledarna väljer att dels försnilla medel åt sig själva, dels betala terrorism. Våra skattemedel ska inte gå till guldpläterade badkarskranar i Abbas presidentpalats och inte heller till Hamas raketer

Det absolut vettiga är att främst ta bort det icke-specifika biståndet i FN:s regi. Det är absolut mest utsatt för korruption. Sverige har betalat över en halv miljard om året dit bara för "Palestina" genom UNRWA.
    Du och ditt bruna SD kan fortsätta hylla den israeliska regeringen men i Israel stormar den egna befolkningen mot regeringen som de beskriver som antidemokratisk och fascistoid. Dessa "antisemitiska" protester väntas trappas upp. 

www.svt.se/nyheter/utrikes/stora-demonstrationer-vantas-i-israel

Måste vara jobbigt för dig när judarna själva ställer sig bakom vad du personligen klassar som "antisemitism"
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-19 18:51:19 följande:

Ännu ett bra beslut av regeringen

Cancelkulturens utbredning på universitet och högskolor skall utredas. Den skall stoppas innan den får fäste i svensk akademia som fallet blivit i USA

www.tv4.se/artikel/4lV5UlgQSyg78EtW9ctgPO/regeringen-ska-utreda-cancelkultur-enskilda-forskare-ska-inte-tystas

Schas. Den här tråden är till för de som är besvikna på regeringen.
Svar på tråden Besviken på regeringen