• erikaABC

Tycker ni synd om dom som inte har barn?

Tycker ni synd om dom som inte har barn? Alltså när de kommit upp lite i åldrarna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker ni synd om dom som inte har barn?
  • Cusoon

Du specificerade inte om det är ofrivilligt barnlösa eller bara rent av personer utan barn det gäller som du vill ha statistik på men hursomhelst, Nej. Jag slösar inte energi på att tycka synd om folk, vad hjälper det mig eller för all del dom? 

• Anonym (Bugaboo)
    Cusoon skrev 2022-11-24 14:29:07 följande:

Du specificerade inte om det är ofrivilligt barnlösa eller bara rent av personer utan barn det gäller som du vill ha statistik på men hursomhelst, Nej. Jag slösar inte energi på att tycka synd om folk, vad hjälper det mig eller för all del dom? 

Många, och glädjande nog väldigt få i denna tråd, kan nog känna en förbjuden liten kittling i att vara den som upplevt detta stora jämfört med stackarna som inte fick. Men det gäller inte bara barn utan flera livsområden. Ni vet, de som  gjorde de mest spännande resorna, var mest innovativa i sängen, hade det häftigaste bröllopet och så vidare. Den stilla glädjen i att ha fått ett eller flera barn räcker inte för alla. 
  • Anonym (Jk)

Så han har inte sagt att han vill ha barn?

Anonym (F.d ofrivilligt barnlös) skrev 2022-11-24 14:15:38 följande:
    Ja, självklart. Han valde att gifta sig med henne och de hade säkerligen pratat om det här med barn innan. Och han tyckte väl att det var värt att avstå från barn för att få gifta sig med just henne. Men vi undrar ändå. Han är barnkär, barnledare, har en stor gård och ett jättestort fint nyrenoverat hus och nu får han inga arvingar till allt detta. Två vuxna i ett enormt stort hus. Alla hans syskon har barn.Alla närmaste vännerna. Och där sitter dom ensamma. Jaja, vi hoppas han är lycklig ändå.
  • Kitty8888

Är man ofrivilligt barnlös så ja, har man själv valt att inte skaffa barn för att man inte vill ha det så nej.

• Anonym (V)

Jag tycker synd om de som HAR barn 

• Mrs Moneybags

Kan inte svara ja eller nej på den frågan, utan vill svara "det beror på". 

Det beror förstås på om de har velat ha barn eller inte.

• Häegertz

Jag är otroligt lyckligt barnfri. Ni som tycker synd om oss för att vi inte "vet vad vi missar" låter som heroinister som vill ha sällskap. Misery loves company!

• Cusoon
    Häegertz skrev 2022-11-24 15:55:52 följande:

Jag är otroligt lyckligt barnfri. Ni som tycker synd om oss för att vi inte "vet vad vi missar" låter som heroinister som vill ha sällskap. Misery loves company!

Uppenbarligen tror endel föräldrar här att dom har något så otroligt speciellt att det inte går för en barnlös person att känna. Pyttsan! Kliv ner från din höga häst. 
  • Anonym (Bugaboo)
    Cusoon skrev 2022-11-24 16:14:11 följande:
    Uppenbarligen tror endel föräldrar här att dom har något så otroligt speciellt att det inte går för en barnlös person att känna. Pyttsan! Kliv ner från din höga häst. 
    Det är just i ett forum man kan be människor att kliva ner från hästen när de träffar människor som inte har barn. I verkligheten är det ett ibland ett maktmedel att ha barn när man relaterar till människor utan barn. Och tvärtom! Men jag blev genuint glad över att tråden inleddes så fint, trots den lite ledande frågan. 
  • Cusoon
    Anonym (Bugaboo) skrev 2022-11-24 16:28:19 följande:
    Det är just i ett forum man kan be människor att kliva ner från hästen när de träffar människor som inte har barn. I verkligheten är det ett ibland ett maktmedel att ha barn när man relaterar till människor utan barn. Och tvärtom! Men jag blev genuint glad över att tråden inleddes så fint, trots den lite ledande frågan. 
    Nu får du det att låta som att personer som i tråden har skrivit att dom tycker synd om folk har barn och dom som inte tycker synd om ofrivilligt/frivilligt barnlösa inte själva har barn.
Svar på tråden Tycker ni synd om dom som inte har barn?