Tycker ni synd om dom som inte har barn?
Tycker ni synd om dom som inte har barn? Alltså när de kommit upp lite i åldrarna.
Tycker ni synd om dom som inte har barn? Alltså när de kommit upp lite i åldrarna.
Nej dessutom visar undersökningar att barnlösa kvinnor är lyckligare
www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2019/nojdast-ar-de-som-bor-ihop-utan-barn/
Nej faktiskt inte. Alla vill verkligen inte ha barn. Men de jag vet som kämpar för att få bli förälder eller för det tredje barnet har jag medkänsla för.
Har själv varit sekundär barnlös i 18 år
Om de vill ha barn tycker jag synd om dem annars inte. (Det vore väldigt respektlöst)
Jag kan inte förstå barnlösa män som tror att det ska fungera om han träffar en kvinna med barn. Man måste ha barn själv för att förstå fullt ut hur det är att vara förälder.
Så otroligt dumt innlägg, då säger jag istället:
Jag tycker istället synd om folk som skaffat barn.... jag är barnlös för att jag valgt bort barn, jag gillar inte barn och har vetat sedan jag var ung att jag inte ville bli mamma! Jag lever med min man sedan 20 år, vi är lyckliga i det livet vi valgt! Snälla rara tyck inte synd om mig, jag tycker inte synd om dig som skaffat barn!
Makens bekant där frun verkar ha bestämt att de ska inga ha tycker jag väldigt synd om.
Man får ju ta konserverna av de val man gör. Vi har en moster i familjen som valt bort barn, hon närmar sig 70 nu. Jag kan tycka synd om henne som lever ett så ensamt liv, samtidigt har hon ju själv valt det och trivs antagligen med det.
Nej, verkligen inte. Fy fan så självgott och obegåvat att tro att ens egna val är självklara och rätt för alla andra!