• Anonym (J)

Förbjuda moppe

Dottern fyller 15 och tjatar om moped, någon varken jag eller andra föräldern känner oss okej med.
    Rent lagligt, kan vi förbjuda det? 

• Svar på tråden Förbjuda moppe
  • KyligSynaps
    Anonym (Mman) skrev 2022-11-09 21:44:06 följande:
    Du läser mig som en öppen bok, akta så att jag inte kontrollerar även dina...
    Kommer inte att hända.. 
  • KyligSynaps

Snubben tror att han är svårläst.

• AndreaBD
    Anonym (J) skrev 2022-11-09 17:42:34 följande:

Nej, det är inte DET som är vårt skäl, tagga ner.

Men varför vill du inte tala om vad ni har för anledning. Utan att veta det kan man ju inte råda er alls. Om det t.ex. fanns anledning att inte lita på dottern, så skulle jag kanske inte heller tycka att hon bör ha moppe. Så det beror ju alldeles på. 
  • Kockobello
    Anonym (Mman) skrev 2022-11-09 21:34:00 följande:
    I vilken utveckling? Språket? Matematiken? Fysisk träning? 
    Det var nog det dummaste jag läst i tråden faktiskt....
    Att ta ansvar. Att ha frihet. Att lära sig tekniskt om mopeden. Att se vad bensin kostar. Att lära sig trafikregler. Att utöka sitt sociala umgänge. Att se saker efter vägen. Att växa i sig själv. 

Och så vidare.
  • Anonym (Mman)
    Kockobello skrev 2022-11-09 21:50:02 följande:
    Att ta ansvar. Att ha frihet. Att lära sig tekniskt om mopeden. Att se vad bensin kostar. Att lära sig trafikregler. Att utöka sitt sociala umgänge. Att se saker efter vägen. Att växa i sig själv. 

Och så vidare.
    Att mecka med mopeden är vad man missar av allt du rabblar upp, detta kan till viss del ersättas med att man lär sig mecka med cykel. 
  • Kockobello
    Anonym (Mman) skrev 2022-11-09 21:55:54 följande:
    Att mecka med mopeden är vad man missar av allt du rabblar upp, detta kan till viss del ersättas med att man lär sig mecka med cykel. 
    Lol

Och de kan leka med kottar.
  • KyligSynaps

Det är skitsmidigt. Behöver inte ha musik eller någonting fan. Det räcker med ett par kottar så lilla plast Anders kan få känna att han har någon makt.

• Anonym (Ivy)

Så larviga folk är här i tråden. Det är inte ett dugg synd om flickan om hon inte får ha en moppe. Folk pratar som om det är vanskötsel och misshandel att inte ge alla 15-åringar en moped.

Självklart bestämmer ni föräldrar. Vill ni inte att hon ska ha en moped är det så. Punkt. Prata med släktingen so ni tror vill ge henne en om att ni inte är okej med det.

• Anonym (xxx)
    Kockobello skrev 2022-11-09 21:50:02 följande:

Och så vidare.
    Och allt det kan man lära sig utan moped. 
  • Anonym (xxx)
    AndreaBD skrev 2022-11-09 21:47:40 följande:
    Men varför vill du inte tala om vad ni har för anledning. Utan att veta det kan man ju inte råda er alls. Om det t.ex. fanns anledning att inte lita på dottern, så skulle jag kanske inte heller tycka att hon bör ha moppe. Så det beror ju alldeles på. 
    Du har inte förstått frågeställningen. 
Svar på tråden Förbjuda moppe