Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2022-11-10 07:59:42 följande:
Kan inte citera från mobilen. Ninni, som TS uttrycker det sig låter det inte som det handlar om uteblivet skadestånd eller annan obetald skuld. Mer som att: Vi avskyr mormor, kan hon inte dö snart så att vi kan sätta sprätt på pengarna?
Det låter inte särskilt sympatiskt att uttrycka sig så och särskilt inte till ett barn. Man kan ha starka skäl att hata och vilja ha kompensation, men man lämnar barnet utanför.
Jag tycker också att TS gjort fel som pratat med sitt barn om detta. Det var det första jag skrev i tråden. Men den är lång nu, så jag förstår att du inte minns/har sett det.
Om det rör sig om såna brott jag skrev om är det så himla många som aldrig ens polisanmäler, så om TS ser arvet som en typ av skadestånd (min gissning) tycker jag hon gör helt rätt. Jag ser inget som helst moraliskt fel i att hata en förrövare och se fram emot att få arvet efter den.
Om det är så att mormodern begått någon typ av övergrepp mot TS så är det mormodern som har bristande moral och ingen annan. Men, som du skriver, detta är inget TS bör prata med sina barn om.