• Anonym (Hatar kränkta människor)

    Soc anmäld

    Skolan har soc anmält oss för att sonen uttryckt att hans mormor borde dö snart.
    Får man inte uttrycka en sån önskan? ingen annan lider väl av det? 
    Samhället börjar bli så jäkla knepigt med alla som är kränkta för allting hela tiden. 
    Vad skulle skolan, soc eller samhället förlora på en sån önskan?


    *Sonen hatar sin mormor 


    *hela familjen hatar mormor 

    *skulle hon dö skulle vi få ärva en massa pengar som skulle vara till sonens fördel 

    Ingen annan påverkas av att en tant som lever på övertid dör

  • Svar på tråden Soc anmäld
  • Anonym (Hatar kränkta människor)
    Anonym (E) skrev 2022-11-09 14:08:34 följande:

    Du hade ju nyss en tråd om det här, räckte inte det...? Men nej, det är INTE en grund för orosanmälan anser jag. Ni uppfostrar ert barn med osunda tankar men det är inte som att han "far illa" av det, förutom att riskera empatibrist mm.

    Tror du har missförstått meningen med en orosanmälan, det är inte för att skolan eller samhället skulle påverkas utan att det finns en oro för att dina barn växer upp i osunda förhållanden. Det handlar alltså om barnets omsorg, inget annat.


    Nä jag har inte en annan tråd 
    och är att man vill ha ett arv osunda förhållanden? Både barnet och vi skulle må bra av ett så stort tillskot, och att slippa tanten som vi stark ogillar 
  • Anonym (E)
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 14:15:46 följande:
    Nä jag har inte en annan tråd 
    och är att man vill ha ett arv osunda förhållanden? Både barnet och vi skulle må bra av ett så stort tillskot, och att slippa tanten som vi stark ogillar 
    Nej, men att man uttrycker att man vill att en nära släkting ska dö. Det är ett tecken på osunt tankemönster.

    Konstigt att det finns en tråd till med exakt samma innehåll men inte är du.....
  • Anonym (Hatar kränkta människor)
    Anonym (E) skrev 2022-11-09 14:22:17 följande:
    Nej, men att man uttrycker att man vill att en nära släkting ska dö. Det är ett tecken på osunt tankemönster.

    Konstigt att det finns en tråd till med exakt samma innehåll men inte är du.....
    Osunt för normala familjer med relation kanske men om man inte har någonting gemensamt och avskyr varandra så kanske det inte är helt främmande tanke. 
    Och barnet tar knappast skada av att avsky sin mormor.

    konstigt att det finns flera trådar om skilsmässa eller nattsömn mm
    länka gärna till den andra tråden för den är inte min
  • Anonym (E)
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 14:37:19 följande:
    Osunt för normala familjer med relation kanske men om man inte har någonting gemensamt och avskyr varandra så kanske det inte är helt främmande tanke. 
    Och barnet tar knappast skada av att avsky sin mormor.

    konstigt att det finns flera trådar om skilsmässa eller nattsömn mm
    länka gärna till den andra tråden för den är inte min
    Nej, osunt för att vara ett litet barn. Och tydligen tycker skolan det också. Barn kan ta skada av att lära sig hat istället för empati.

    Nu pratar jag inte om generiska trådar utan om just hat mot mormor, ett litet barn som är inblandat och att du/ni ser fram emot att hon ska dö. DET är ovanligt.
  • Anonym (Hatar kränkta människor)
    Anonym (E) skrev 2022-11-09 14:43:49 följande:
    Nej, osunt för att vara ett litet barn. Och tydligen tycker skolan det också. Barn kan ta skada av att lära sig hat istället för empati.

    Nu pratar jag inte om generiska trådar utan om just hat mot mormor, ett litet barn som är inblandat och att du/ni ser fram emot att hon ska dö. DET är ovanligt.
    Osunt för att det inte är vanligt och för att barn enligt någon slags norm i samhället inte får avsky sina släktingar hur illa dom än beter sig mot familjen. 
    och barn får heller inte önska pengar i form av arv. Barnet har varit med om att flera släktingar dött och är fullt mogen och medveten om att det har genererat i pengar och att barnet fått pengar i sin tur 
  • Anonym (E)
    Anonym (Hatar kränkta människor) skrev 2022-11-09 15:53:07 följande:
    Osunt för att det inte är vanligt och för att barn enligt någon slags norm i samhället inte får avsky sina släktingar hur illa dom än beter sig mot familjen. 
    och barn får heller inte önska pengar i form av arv. Barnet har varit med om att flera släktingar dött och är fullt mogen och medveten om att det har genererat i pengar och att barnet fått pengar i sin tur 
    Nej osunt för att det är (och nu försöker jag bara hitta synonymer så du förstår innebörden) ett antisocialt, oempatiskt sätt att tänka om andra människor. Du som vuxen får hata vem du vill men att du matar ditt barn med sådana tankar kan ses som osunt. Att dessutom grunda det i att se fram emot ett arv är en ytterligare aspekt av det hela som gör det inte bara osmakligt utan även där väldigt oempatiskt.

    Är du medveten om att sådana här tankar kan fostra sociopatiska tendenser...?
  • Anonym (A)

    Allting börjar med mig dig med andra ord vi vuxna som ska vara ansvarstagande visa framfötterna vara en god förebild. Jag är maskrosbarn fosterhemsbarn i grund och botten, de som mina föräldrar gjorde mot ett barn är oförlåtligt har stått i tidningen för x antal år sedan så jag väljer vara anonym men vill poängtera att det ev du el din sambo varit med om med morföräldrarna som hävdas vara så hemsk så hon förtjänar död är en fis i rymden i jämförelse om du vetat om min bakgrund. Likt förbannat väljer jag att inte påverka mina egna barn plantera tankar känslor som JAG bär på utan väljer att de får skapa sin egen uppfattning och spyr galla hos en psykolog ist INTE framför/till/mot mina barn. Anmälan ni fått är befogad för det är du som är grundproblemet sök hjälp och ta emot stöttningen soc erbjuder för du är ju fan inte helt 100 stabil som förälder sj. Ditt mående har gått över på ditt barn=orosanmälan.

  • Anonym (Hatar kränkta människor)
    Anonym (A) skrev 2022-11-09 16:09:19 följande:

    Allting börjar med mig dig med andra ord vi vuxna som ska vara ansvarstagande visa framfötterna vara en god förebild. Jag är maskrosbarn fosterhemsbarn i grund och botten, de som mina föräldrar gjorde mot ett barn är oförlåtligt har stått i tidningen för x antal år sedan så jag väljer vara anonym men vill poängtera att det ev du el din sambo varit med om med morföräldrarna som hävdas vara så hemsk så hon förtjänar död är en fis i rymden i jämförelse om du vetat om min bakgrund. Likt förbannat väljer jag att inte påverka mina egna barn plantera tankar känslor som JAG bär på utan väljer att de får skapa sin egen uppfattning och spyr galla hos en psykolog ist INTE framför/till/mot mina barn. Anmälan ni fått är befogad för det är du som är grundproblemet sök hjälp och ta emot stöttningen soc erbjuder för du är ju fan inte helt 100 stabil som förälder sj. Ditt mående har gått över på ditt barn=orosanmälan.


    Och vad vet du om min bakgrund du har det inte alls värre. Dessutom är hon strängt förbjuden all kontakt med barnen då det är bäst så. barn har inga jävla rättigheter till kontakt med den här människan. 
  • Anonym (A)

    Som sagt befogad anmälan du utgår från dina narcissistiska behov före barnens rättigheter enligt lag, något socialtjänsten kan förklara mer ingående på parallellt. Samt skolan har gjort helt korrekt då även vi som läser blir orolig inte över dig utan åter igen något du har svårt att ta in, för BARNEN! Deras fokus mående går först. Du låter väldigt impuls och har säkert någon diagnos bakomliggande. Varningsflaggor fick skolan och slog i trumman sen är det upp till socialtjänsten att utreda huruvida lämplig du är som vårdnadshavare, samt om du hindrar barnens rättigheter för kontakt med personen du avskyr är inget du kan styra över.

  • Anonym (G)

    Så du avskyr människan och dina barn, du önskar livet ur denne men vill ha personens pengar ?! Det går bra.... Kräks

Svar på tråden Soc anmäld