Anonym (i) skrev 2022-11-10 05:50:39 följande:
Eller så är det ts som är skruvad?
Helt ärligt, vad får du för intryck av den som skriver? Verkar det vara en trevlig person som det går att resonera med och som inte inbjuder till konflikter eller verkar det som om allt inte står riktigt rätt till?
å andra sidan, om man växer upp med en förälder som kanske hotar, slår, låser in, förgriper sig på en sexuellt. Då kan jag tycka att det är en sund och frisk reaktion att bli så arg, både på förrövaren och de som förminskar vad förrövaren gjort. Risken med att växa upp med en sån förälder är ju också att man får lite svårt med det sociala.
Tror att vi tolkar TS olika beroende på egna erfarenheter. Min kompis pappa låste in sina barn, hotade och förlöjligade dem, förgrep sig sexuellt på den ena. Min kompis stod det verkligen inte riktigt rätt till med, bland annat blev hon aggressiv (år av terapi tog bort det).
Har man upplevt sånt eller haft det i sin närhet ligger det nog närmare till hands att tro att det är ngt sånt TS har upplevt. Har man inte det kan jag förstå att det låter orimligt.