• ElissaLevin

    Tar ej nätter

    man jobbar jätte mycket och har stort ansvar på jobbet .. han är på gränsen till utbränd, han ser till att hemmet rullar och att vi har mat på bordet. Jag är tacksam för det. Men han tror inte jag är det? Nämner jag kan du hjälpa mig att ta lillen i helgen på natten så jag får sova ut nån gång ( 4 mån bebis ) så blir han irriterad och

    säger ; jag tror inte du förstår allvaret i när jag säger att jag är utbränd , läkaren har sagt att jag behöver återhämtning alltså vila och det är endast helger jag kan vila. Varför förstår du inte mig ? Du har inget ansvar över någonting förutom ta hand Om barnen.. jag däremot behöver tänka på allting exempelvis räkningar hem mat osv , jag måste få vila när jag kan för jag får verkligen inte bli sjukskriven så kollapsar allt hemma.

    Jag blir så irriterad på han när han säger att detta för jag förstår vad han menar absolut !! MEN jag är ju också människa ? om jag aldrig får sova ut så funkar ju inte jag heller?? alltså är det jag som är dum och inte förstår min man eller är jag egoistisk när jag tänker så ? har ja fel rätt? Ja vet inte längre. Han säger jag kan natten när jag känner att ? idag kan jag faktiskt ta natten för jag har haft en lugn dag ? vilket är sällan han har.  

    Det känns som att han inte förstår mig och jag kanske inte han ? Även om jag faktiskt visar att jag visat förstår han sa tror han inte det . Han fattar nog inte hur de år att ha 2 barn skrikande I ens öra 24/7 plus vara vaken mkt på natten . Han jobbar arslet av sig visst men han har inte konstant barn skrik i örat ?. Han säger om du hoppade in i min hjärna och såg allt jag behöver tänker på hade du fattat mig.

  • Svar på tråden Tar ej nätter
  • Anonym (xxx)
    ElissaLevin skrev 2022-11-08 10:17:25 följande:
    Tar ej nätter