Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Tar ej nätter

Du är föräldraledig.
    Han arbetar.
    ALLT övrigt delar man på så gott det går.  Och båda har rätt att sova gott. 
    Dvs matlagning, tvätt, städning, handla mat, ordna presenter till släktingar.
    Det är en bonus om du hinner med någonting av detta under dagen med barnen, det är inget han kan kräva. Han gör en insats som arbetar men din insats är minst lika stor. Jag tycker att ni ska gå i rådgivning tillsammans för att belysa skillnaderna men också att det är ett lagarbete att ha en familj. 

• Anonym (Hanna)
    ElissaLevin skrev 2022-11-08 11:19:52 följande:

Precis jag städa hemmet , tvättar , tar bebis , lännar hämtar stora killen ? plus nätterna med bebis ! Visst jag är mamma ledig jag kan ju göra dessa saker för jag är hemma ! Men jag tycker inte de är fel av mig att fråga om hjälp nån gång på natten även om han jobbar så mkt som han gör ! Men enligt han tänker jag fel . De tråkigt när man tänker olika .

Jag förstår dig. Men det verkar främst handla om att ni tänker olika. Ni har inte samma bild av hur vardagen ser ut för er båda och ni har olika behov som ni behöver få stöd i att förstå. Därför kan oberoende rådgivning vara bra. Så att man får tala till punkt.
Svar på tråden Tar ej nätter