Inlägg från: ElissaLevin |Visa alla inlägg
  • ElissaLevin

Tar ej nätter

man jobbar jätte mycket och har stort ansvar på jobbet .. han är på gränsen till utbränd, han ser till att hemmet rullar och att vi har mat på bordet. Jag är tacksam för det. Men han tror inte jag är det? Nämner jag kan du hjälpa mig att ta lillen i helgen på natten så jag får sova ut nån gång ( 4 mån bebis ) så blir han irriterad och

säger ; jag tror inte du förstår allvaret i när jag säger att jag är utbränd , läkaren har sagt att jag behöver återhämtning alltså vila och det är endast helger jag kan vila. Varför förstår du inte mig ? Du har inget ansvar över någonting förutom ta hand Om barnen.. jag däremot behöver tänka på allting exempelvis räkningar hem mat osv , jag måste få vila när jag kan för jag får verkligen inte bli sjukskriven så kollapsar allt hemma.

Jag blir så irriterad på han när han säger att detta för jag förstår vad han menar absolut !! MEN jag är ju också människa ? om jag aldrig får sova ut så funkar ju inte jag heller?? alltså är det jag som är dum och inte förstår min man eller är jag egoistisk när jag tänker så ? har ja fel rätt? Ja vet inte längre. Han säger jag kan natten när jag känner att ? idag kan jag faktiskt ta natten för jag har haft en lugn dag ? vilket är sällan han har.  

Det känns som att han inte förstår mig och jag kanske inte han ? Även om jag faktiskt visar att jag visat förstår han sa tror han inte det . Han fattar nog inte hur de år att ha 2 barn skrikande I ens öra 24/7 plus vara vaken mkt på natten . Han jobbar arslet av sig visst men han har inte konstant barn skrik i örat ?. Han säger om du hoppade in i min hjärna och såg allt jag behöver tänker på hade du fattat mig.

• Svar på tråden Tar ej nätter
  • ElissaLevin

Jag menar inte att jag är trött på barnen eller liknande absolut inte ! Jag älskar att va me dom . Men är de för mkt begärt att fråga om hjälp på natten någon gång ?

• ElissaLevin

Precis jag städa hemmet , tvättar , tar bebis , lännar hämtar stora killen ? plus nätterna med bebis ! Visst jag är mamma ledig jag kan ju göra dessa saker för jag är hemma ! Men jag tycker inte de är fel av mig att fråga om hjälp nån gång på natten även om han jobbar så mkt som han gör ! Men enligt han tänker jag fel . De tråkigt när man tänker olika .

• ElissaLevin

det Inte så att ja inte har svårt att skaffa jobb ? Jag ska plugga efter sommaren så de lönar inte att ja ska börja jobba nu o han pappa ledig ! Han drar in otroligt bra me pengar , börjar ja jobba istället för han kommer vi definitivt inte ha de roligt! 

de bara de att jag undrar om jag är dum som begär att han hjälper till nån helg på natten ? 

• ElissaLevin

Och du som frågar om de är Svenska jag ska studera så kan jag säga nej ? Jag är född i Sverige . förstår inte ens vrf du frågar det ? Jag pratar om att det är onödigt att börja jobba nu för jag ska ändå börja plugga en utbildning efter sommaren så de lönar inte sig att ja ska jobba o han ska va hemma !

• ElissaLevin

Måste bara svara på det här med inte jobba ! Tror du på riktigt att jag inte vill jobba ??? Jag har inget fast jobb att gå tillbaka till ??? hade Jag haft ett fast med en fast lön jag vet vad man kan bolla med så hade jag ABSOLUT jobbat och sätt till att mannen får va pappa ledig också

• ElissaLevin

Mina planer på att plugga är när bebisen börjar förskolan , jag pluggar mannen jobbar ! Jag jobbar i skola Men får inte fast pga ingen lärar examen ! Därför ska jag plugga en yrkesutbildning som ger mig fast jobb och böttre lön och dessutom behöver inte min man jobba lika hårt då !

• ElissaLevin

Vi har inre mycket problem ! Ja har inga problem att ta nätter jag undrar mest om de är normalt av mig Att fråga han om hjälp 1 dag i veckan nån helg för ja också ska få lite sömn ellee är ja trög som frågar det när han säger allt detta ?

• ElissaLevin

Jag känner bara att jag inte fått sova en hel natt på 4 månader de känns i huvudet ! Ja vet att de jag som ska ta han jag e ju mamma ledig ? men den där sova ut en natt hade varit så skönt . Avlastning av familj är svårt då vi bor långt från familjen. Men han kanske ändrar sig när han börjar må bättre med jobbet

Svar på tråden Tar ej nätter