BIM December 2022
Jag lägger till mig här då det tyvärr inte tog i November 🙏
4/12 Loulou92 - 2 försöket efter missfall
8/12 Foodie
Jag lägger till mig här då det tyvärr inte tog i November 🙏
4/12 Loulou92 - 2 försöket efter missfall
8/12 Foodie
Det beror på vilken menscykel längd du har, jag började förra cykeln vid cd14, upptäckte LH på cd18 och min cykel var 33 dagar lång.
Har man normalare längd så skulle jag säga kanske från CD 10 😊
Men ja jag kör ÄL test och tempar även med natural cycles.
Ja strecken ska va lila starka eller så ska teststrecket vara starkare än kontroll 😊
Trefaldigmästareikärlek, hade hoppats att de hade tagit för dig 🙏 hoppas denna månad gäller 💕
Babyshark: clearblu använder jag 😊 spännande. Jag kan börja testa nästa vecka ungefär. Nu är jag i den tråkiga fasen i väntan på ÄL haha
Jag kommer försvinna ifrån tråden.
Var hos läkaren idag och har fått påbörja ny provera kur att äta 2 månader.
Jag har så pass många och tunga cystor på bägge äggstockarna så att äggstockarna har trillat ner bakom livmoder och riskerar att snurra sig.
Slemhinnan i livmodern är även så tjock i kombo med äggstockarna att en graviditet dessa månader förmodligen inte ens vart möjlig.
Så nu behöver vi att pausa allting och hoppas på att cystorna försvinner och att jag får en rejäl blödning som "rensar ut" slemmhinnan. Samt att äggstockarna återgår till normalläge.
Efter kommande månaderna så har vi sedan rätt till fertilitetsutredning så även den processen är påbörjad. Men just nu så känns situationen riktigt riktigt kass och jag kommer tillåta mig vara ledsen ett litet tag.
Jag hoppas det går super bra för er andra och att ni får massa plus i december!
Fick positivt äl-test redan igår så BIM blir lite tidigare än jag trott, hoppas det är ok att jag är med i den här tråden ändå :) Uppdaterar listan.
Hur går det för er andra, några tecken på äl?
28/11 Babyshark - 3:e försöket efter missfall
29/11 önskarsyskon2023
1/12 Swave - 4:e försöket
1/12 Tiffliffen - 5:e försöket, första barnet
1/12 Sofieodq - 5:e försöket
2/12 Loulou92 - 2:a försöket efter missfall
3/12 Marie8989 - 1:a försöket, fjärde barnet
3/12 trealdigmästareikärlek - 4:e försöket, andra barnet
3/12 Ostkakor - 2:a försöket, andra barnet
5/12 Kreipleti, ca 12:e försöket, andra barnet
6/12 Hannis1983 - 4:e försöket, fjärde barnet
7/12 Adromeda326 - 5:e försöket, andra barnet
7/12 ettanvandarnamn123- 5:e försöket, första barnet
8/12 Foodie
8/12 Nininini - 2:a försöket, tredje barnet
8/12 Tivolit - 2:a försöket, andra barnet
9/12 Cykelhjul - 8:e försöket, första barnet
9/12 Barbrastreisand - 6e försöket, andra barnet
12/12 Smörblomma - 3:e försöket, andra barnet
12/12 Izalinn - 1:a försöket, andra barnet
Trefaldigmästareikärlek: jag tänker på er 🙏💕
Kul med fler som tempar! Första månaden var jag mer manisk och noga med en fin graf nu märker kan att jag tempar lite hur som haha. Kommer väl bli mer noga närmare ÄL men ändå 😅
Babyshark: läst i en del NC trådar och det verkar som att många blev gravida även när de inte hade de på ÄL dagen, så jag tror inte du behöver oroa dig för den biten iaf 😊
Kul att se så många I denna tråd ! Hoppas på många många plus! 😁
Ettanvandarnamn123: Jag är i den fertila delen av cykeln, ännu inget utslag på ÄL test 😊
Trefaldigmästareikärlek: man är inte fertil efter temphöjningen, så har jag lärt mig iaf. Förstår dig 😂
Ajn: jag tempar + stickor, men min tempkurva är knas denna månad dock så hoppas den noterar en temphljning efter ÄL