Min man vill inte ha barnet :-(
Här sitter jag, 43 år gammal och spontant gravid helt utan hjälpmedel.
Jag ville så gärna ha ett syskon till vårt gemensamma sladdbarn som är världens goaste <3
Vi har pratat om barn sen han föddes för två år sen, då var snacket att ja ja, vi får se... Inte ja men heller inte nej. Jag är ju över 40 så jag kan liksom inte vänta ett par år och se, detta är ju sannolikt sista tåget som går, och jag hade turen att bli gravid.
Jag har INTE ljugit eller lurat min man, jag har berättat samma dag att jag slutat med p-piller. Han har vetat hela tiden att vi varit oskyddade sen årsskiftet. Ändå har vi haft oskyddade samlag där han kommit i mig flertalet gånger, även om han kommit utanför oftast, men om han nu varit helt främmande för ett till barn så skulle han ju 1. steriliserat sig, eller i vart fall 2. skyddat sig, eller åtminstone inte 3. kommit i mig.
Utan sperma ingen bebis, så är det ju. Så jag har liksom tagit dessa gånger som att dörren varit stängd men definitivt inte låst. Han har inte en enda gång frågat om jag varit i närheten av ägglossning, då hade jag naturligtvis inte ljugit men han har inte ens frågat.
Så igår när vi tjafsade om helt vanlig vardagssituation säger han plötsligt att om jag skulle bli gravid och behåller barnet så ska han lämna mig, tveklöst.
Mitt hjärta höll på att hoppa ur bröstkorgen på mig, jag fick inte fram ett ljud. Han upprepade det flertalet gånger, och sa att han ska sterilisera sig nu.
Jag testade positivt tidigare i veckan, men jättesvagt så jag ville se att det blev starkareinnan jag berättade. Men nu har jag liksom ingen lust alls att berätta. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag känner mig helt tom och förtvivlad