Min man vill inte ha barnet :-(
Först grattis och en stor tröstkram till dig!
Jag tänker som dig att han har ansvar för sig själv i den här situationen, han börjar känna att det hettar runt öronen och därför tänker han sterilisera sig, men han räknade kanske med att du inte skulle vara så fertil i din ålder och nu vill han inte chansa längre. När han tidigare sagt "jaja vi får se" så tolkar jag det tyvärr som att han inte heller då ville ha fler barn men inte orkade tänka efter och sätta ner foten om det heller, han trodde nog att ni skulle prata om det senare. Och det gjorde ni ju, du informerade honom om att du slutat med p-piller, ändå kommer han i dig flera gånger och frågar inte ens om ägglossningen. Har man oskyddat sex i tio månader så ja, då lär man kunna bli gravid!
Ta några djupa andetag och fundera på vad DU vill. Sedan informerar du honom om det. Det känns verkligen som att du vill behålla, då får du fundera på vad du gör om han vägrar bli pappa, om han försöker tvinga dig till abort osv. För mig skulle det vara slutet på relationen. Var beredd på att han i början kommer att skälla, skrika, bråka och vara helt hysterisk oavsett var han landar - det är chocken som talar. Därmed inte sagt att han får behandla dig hur illa som helst, vissa saker får man aldrig säga till sin partner hur arg man än är. Och sedan får man se var ni landar. Fortsätta som en enhetlig familj eller gå isär, det får man se, men var beredd på att det kan bli så. Och, även om du bestämmer dig för abort så beror det på hur han beter sig för oavsett kanske man inte vill vara med en partner som är elak emot en.